Simulation Forum

Full Version: Please post spelling mistakes inhere
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Task "Public Transit" (#197)

Quote:
"...Therefore, we should double the charges for public transit should be doubled and the saved subventions..."

Well...either

"Therefore, we should double the charges for public transit and the saved subventions"

or

"Therefore, the charges for public transit should be doubled and the saved subventions"

is OK...but both is really to much...

Task "Electricity Tariff " (#36)

Quote:
...Only a government monopoly can prevent our basic care being dependent on the arbitrariness of money-hungery capatilistic company directors!

capitalistic would be the correct word...

Task "Political contributions" (#248)

Quote:
If there are no limits for contributions, the citizens will be unable to comprehend which interests are represented by the parties he votes for...

Well...I think it should better if we stick to the same amount of persons in this sentence Wink (citizens->he). Therefore it would be better:

the citizens will be unable to comprehend which interests are represented by the parties they vote for

Corrected, thx Smile
A few typos in the user interface.
In the first window under creating a new state, there is an option to upload flag. The text to the left of the selection box says "...premiumusers..." Obviously a space is missing and it should be "...premium users..."
In the budget window for your state, three entries are missing a final 'e'. They are (currently stated): Taxes on capital absolut, Acquisition taxes absolut, and Customs absolut. All of these should be "absolute".
Also, PE subventions might be better as PE subsidies. More people probably know what subsidies are as opposed to subventions.
Thank you Applaus
Aufgabe:

Wiedereingliederung.

Fehler
...eine Seniorin, deren Verwandtschaft zu dieser Zeit ausgewandert ist...
das t fehlt

....Und dies können nwir noch
das n ist zu viel

...die unsere Sprache nichtmal mehr beherrschen
"nichtmal" ist doch eigentlich umgangssprachlich - man könnte aber daraus "nicht einmal" machen

..., die nur geringqualifizierte Tätigkeiten ausgeübt haben.
bin mir da nicht sicher, aber ich glaube, gering wäre hier nur das Adverb zum Verb "qualifizierte".

Aufgabe: Unterrichtsausfall
Fehler:
...über zwanzig Prozent der Unterrichsstunden "
sollte schon Unterrichtsstunden heißen - Schüler und Lehrer stinken doch nicht Hehe
Bei Aufgabe 'Doping' klingt der Satz

Und am besten ist, man fördert die Talente schon sehr früh, mit staatlicher Unterstützung erforschten und optimierten Leistungskatalysatoren.

irgenwie seltsam.

Besser wäre viell.

Und am besten ist, man fördert die Talente schon sehr früh, durch mit staatlicher Unterstützung erforschte und optimierte Leistungskatalysatoren.

fleischidambach Wrote:
...Schüler und Lehrer stinken doch nicht Hehe

aber sie richen auch nicht Wink

sorry - konnt's mir grad nicht verkneifen *duck und weg*

gottvater Wrote:
aber sie richen auch nicht Wink

sorry - konnt's mir grad nicht verkneifen *duck und weg*

Hast recht, hab mich da selber mit meinem Humor und mit meiner Rechtschreibung überschätzt

Aufgabe Staudamm
4. Auswahlmöglichkeit:

Quote:
"Der Staat soll dafür zahlen, dass ein Energiekonzern eine Investition tätigen darf?" fragt Johann Raffrath verdutzt, Parlamentsmitglied aus der Partei undogmatischer Linker. "Zur Durchsetzung dieses Projekts gibt es nur eine faire Regelung. Der Staat enthält für die nicht verhandelbare Umsiedlung und den Wiederaufbau entsprechende Gewinnanteile, ebenso wie die Bewohner des Tals, denen die Zwangsmaßnahme mit einer hohen Rendite versüßt wird."

Ich nehme an, das soll heißen: "Der Staat erhält ..."

Jo danke.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7
Reference URL's