Ars Regendi Simulation Forum

Full Version: New competition / Neuer Wettbewerb
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Wird Inflation auch ein Kriterium sein?
Ich meine, man kann das BIP ja künstlich hochtreiben, wenn man eine hohe Inflation in kauf nimmt, bereinigt, bringt das nur nichts.

Und will man vielleicht nicht vorher doch noch die Musterstaaten eingrenzen?
Weil ja klar ist, welcher Staat von den meisten gewählt wird.

prenzlberg Wrote:

ja, nämlich die DDR... da pusht man den staatskonsum mit hilfe des monuments nämlich gleich mal so hoch, dass das BIP sich gerne mal verdoppelt^^

... und schafft es damit wahrscheinlich nichtmal bis zum 50. Quartal Zwinker2

Titian Wrote:
... und schafft es damit wahrscheinlich nichtmal bis zum 50. Quartal Zwinker2

why not? halt 8 quartale vorher anwerfen... also in Q42

I have decided to give this competition a shot. Here's my state:

Oeconomia

Only problem, I dont know how to do a screenshotSad

penguin16 Wrote:

Oeconomia

that's no problem and it is quite easy.
Just take your phone or your digital camera and take a picture of your screen. Print the picture out, find a scanner, scan it to your computer and upload it. You can also use one of these old cameras, but you'll need to bring your photos to a photographer first.
Another way is to put your screen on a photocopy machine but I suggest that you only do this if you are using a laptop, a table PC or a flatscreen monitor.

Alternatively you can also use the 'Print' or 'Druck' (depending on what keyboard you are using) button on your keyboard and save the file directly on your computer

Titian Wrote:

penguin16 Wrote:

Oeconomia

that's no problem and it is quite easy.
Just take your phone or your digital camera and take a picture of your screen. Print the picture out, find a scanner, scan it to your computer and upload it. You can also use one of these old cameras, but you'll need to bring your photos to a photographer first.
Another way is to put your screen on a photocopy machine but I suggest that you only do this if you are using a laptop, a table PC or a flatscreen monitor.

Alternatively you can also use the 'Print' or 'Druck' (depending on what keyboard you are using) button on your keyboard and save the file directly on your computer

Hmm
"Alternatively you can also use the 'Print' or 'Druck' (depending on what keyboard you are using) button on your keyboard and save the file directly on your computer"

this cannot be seen here... only if you press quote because you did something wrong with the bbcodes titian...

penguin16 Wrote:

Oeconomia

Press the print screen button, then go start/accessories/paint/ select the edit button then paste, then save, then upload it to a site like http://tinypic.com/ for instance and paste the link in your post.
@LordAlexander
Well I've picked the iranian template, obviously it cannot compare with the USA template. Come on man, join in the competition Wink

TyPin

Malone Wrote:
Die Staaten müssen innerhalb der kommenden Woche bis Freitag, den 27. April um 23 Uhr CET gegründet worden sein und in diesem Thread verlinkt werden.

Hab jetzt schon übereifrig zwei Staaten gegründet für diesen Wetbewerb. Zähln die noch mit rein, oder war ich zu voreilig?

werden 2-tick und 1-tick staaten getrennt voneinander gewertet oder zusammen? dann sind die 2-ticker nämlich einiges schneller fertig... und ich hoffe jetzt einfach mal, dass es keine großartigen änderungen im wirtschaftssystem während dieses wettbewerbs gibt...

prenzlberg Wrote:
Wird Inflation auch ein Kriterium sein?
Ich meine, man kann das BIP ja künstlich hochtreiben, wenn man eine hohe Inflation in kauf nimmt, bereinigt, bringt das nur nichts.

der wert in der staatenübersicht beinhaltet bloß das reale durchschnittliche wachstum, die inflation ist separat gelistet...

Malone Wrote:

Lord Alexander Wrote:
[*]If the state does not receive alliance payments can it be the member of alliance (and receive benefits from Technology transfer and Common tracing) or not? - yes it can be a member
[/list]

können wir nicht stattdessen ein zentrales bündnis gründen, in dem alle staaten, die an dem contest teilnehmen, beitreten können, wenn sie wollen? bei zu vielen teilnehmern dann eben mehr als bloß ein bündnis...

ich fände es jedenfalls ein wenig fairer... oder bündnismitgliedschaften ganz verbieten... sonst kann man sich noch mit den ganzen bündnisreformen pushen... was ja eigtl. nicht wirklich weniger schlimm wie zahlungen sind, in meinen augen... aber das ist bloß meine meinung...

eine frage hätt ich noch... zeigt das durchschnittliche jährliche wirtschaftswachstum das wachstum der wirtschaft pro kopf oder das wachstum des BIPs insgesamt an?
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Reference URL's