Ars Regendi Simulation Forum

Full Version: World Leadership Election [Speeches] -- Old
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.

WORLD LEADERSHIP ELECTION
CANDIDATE SPEECHES

WE ARE LISTENING

This is an open invitation to all of the "World Leader" candidates to deliver a speech to us, the world, here in this thread to give the nations around the world a better understanding of why we should be voting for you and perhaps not 'Joe Bloggs'.

This is a speech thread - can we keep this thread clear of discussion.

- ie, only post here if you are an election candidate posting a speech.

I ask that any and all discussions about the speech to please be taken to another thread.
This is in the interest of ensuring that all speeches can be easily found.

---- German Translation ----
Alle Kandidaten bei der Wahl zum "Weltherrscher" sind hiermit herzlich eingeladen, hier in diesem Thread vor uns, der Weltgemeinschaft, eine Ansprache zu halten, um uns einen Eindruck davon zu geben, warum wir gerade euch wählen sollten und nicht irgendeinen "Max Mustermann".

Dies ist ein Wahlreden-Thread - bitte hier nicht diskuttieren.
- Das bedeutet: nur hier posten, wenn ihr ein Kandidat bei den Wahlen seid und eine Wahlrede halten wollt.

Ich bitte auch darum, dass sämtliche Diskussionen über die Wahlreden bitte in einem anderen Thread stattfinden.
Dies soll gewährleisten, dass alle Reden leicht gefunden werden können.

Übersetzung: The wonderful Planer & Devi

Ok - I won't bore you all with a speech, as the effect is all in the delivery, but I will 'say a few words' as quite few people have been generous to throw some votes in my direction! Smile

National sovereignty should be of paramount importance and the World Leader should stay out of internal affairs. Regents should be free to adopt the economic and social policies that they see fit. The role of the World Regent should be to work closely with the world’s superpowers, alliances and independent states, ensuring co-operation between countries and securing protection from unprovoked attacks for all nations.

They say that actions speak louder than words so you're more than welcome to make your judgements based on how I've played on the site over the last two years. Hopefully, I have forged close ties with many of the regents in this world through previous experiences and, if elected to this post, will do all that I can to ensure that we work together to create a world where citizens can live in peace and prosperity.

Best wishes to all regents and states and many thanks to all those regents who have entrusted me with their vote up to now.

(Google translation into German deliberately not posted as I've been told several times that it turns all of my posts into complete gibberish)

Übersetzung der Rede von ystradband:

ystradband Wrote:
Ok - Ich möchte euch nicht mit einer ausgefeilten Rede langweilen, zumal das wichtigste an einer Rede sowieso die Art und Weise des Vortrages ist. Trotzdem möchte ich hier ein paar Worte sagen, da ja bisher tatsächlich schon ein paar Leute so freundlich waren mir ihre Stimme zu schenken Smile

Ok - I won't bore you all with a speech, as the effect is all in the delivery, but I will 'say a few words' as quite few people have been generous to throw some votes in my direction! Smile

Die nationale Souveränität ist von höchster Wichtigkeit und der "World Leader" wird sich aus internen Angelegenheiten so weit es geht raushalten. Die Regenten sollen in ihren Entscheidungen über wirtschaftliche und soziale Fragen völlig frei sein. Die Aufgabe des Welt-Regenten sollte vor allem darin liegen, eng mit den Supermächten, Allianzen und unabhängigen Staaten zusammenzuarbeiten, die internationale Zusammenarbeit zu fördern und für alle Nationen den Schutz vor unprovozierten Angriffen zu gewährleisten.

National sovereignty should be of paramount importance and the World Leader should stay out of internal affairs. Regents should be free to adopt the economic and social policies that they see fit. The role of the World Regent should be to work closely with the world’s superpowers, alliances and independent states, ensuring co-operation between countries and securing protection from unprovoked attacks for all nations.

Taten sagen mehr als Worte - also macht euch doch ein Bild von mir, indem ihr euch anschaut, auf welche Art und Weise ich hier seit zwei Jahren aktiv war. Mit vielen von euch konnte ich dabei bereits sehr gute Kontakte knüpfen, ich hatte viele gute Erfahrungen, und - sollte ich tatsächlich gewählt werden - werde ich alles tun um sicherzustellen das wir auch hier alle gut zusammenarbeiten werden um eine Welt zu schaffen in der die Bürger in Frieden und Wohlstand leben können.

They say that actions speak louder than words so you're more than welcome to make your judgements based on how I've played on the site over the last two years. Hopefully, I have forged close ties with many of the regents in this world through previous experiences and, if elected to this post, will do all that I can to ensure that we work together to create a world where citizens can live in peace and prosperity.

Die besten Wünsche an alle Regenten und Staaten und vielen Dank all denjenigen, die mir bisher schon durch ihre Stimme das Vertrauen ausgesprochen haben.

Best wishes to all regents and states and many thanks to all those regents who have entrusted me with their vote up to now.

Damn, too slow. Suspect

Vote for ystraband! Daumenhoch
Liebe Mitregenten!

Auch ich möchte die Chance nutzen und einige Worte an die werten Regentinnen und Regenten richten!

Einige werden mich als Bündnisleiter von "Humanismus" kennen. Ich bin seit bald 2 Jahren bei Ars Regendi und habe versucht meine Staaten nach "humanistischen Idealen" zu führen.

Solltet ihr mir euer Vertrauen aussprechen will ich diesen Idealen treu bleiben. Ich möchte mich für eine friedliche Koexistenz aller Staaten einsetzen. Konflikte sollten auf diplomatischem Wege gelöst und nicht durch bloße Gewalt herbeigeführt werden. Wichtig erscheint mir die wirtschaftliche Entwicklung jedes einzelnen Staates zu stärken. Je stärker die Staaten untereinander durch den Handel verbunden sind, desto geringer ist der Wunsch nach militärischer Gewalt. Verbunden ist dieser Wunsch auch mit einer Vertiefung der Bürger- und Menschenrechte in allen Staaten.

Ich möchte eine Kultur des Dialoges einführen, wo man Konflikte schon im Keim erstickt, bevor diese ausbrechen können. Nur so können auch unterschiedlichste System miteinander ins Gespräch kommen und man kann voneinander lernen!

ystradband ist ein guter und weiser Staatenlenker und ein würdiger Gegner um dieses Amt.

Egal, wie nun die Wahl ausgeht, ich bedanke mich schon jetzt für die bisherige Unterstützung! Damit habe ich nicht gerechnet und fühle mich sehr geehrt.

Vielen Dank für die Aufmerksamkeit!

Euer

optimus rex

optimus rex Wrote:
Liebe Mitregenten!

Auch ich möchte die Chance nutzen und einige Worte an die werten Regentinnen und Regenten richten!

Einige werden mich als Bündnisleiter von "Humanismus" kennen. Ich bin seit bald 2 Jahren bei Ars Regendi und habe versucht meine Staaten nach "humanistischen Idealen" zu führen.

Solltet ihr mir euer Vertrauen aussprechen will ich diesen Idealen treu bleiben. Ich möchte mich für eine friedliche Koexistenz aller Staaten einsetzen. Konflikte sollten auf diplomatischem Wege gelöst und nicht durch bloße Gewalt herbeigeführt werden. Wichtig erscheint mir die wirtschaftliche Entwicklung jedes einzelnen Staates zu stärken. Je stärker die Staaten untereinander durch den Handel verbunden sind, desto geringer ist der Wunsch nach militärischer Gewalt. Verbunden ist dieser Wunsch auch mit einer Vertiefung der Bürger- und Menschenrechte in allen Staaten.

Ich möchte eine Kultur des Dialoges einführen, wo man Konflikte schon im Keim erstickt, bevor diese ausbrechen können. Nur so können auch unterschiedlichste System miteinander ins Gespräch kommen und man kann voneinander lernen!

ystradband ist ein guter und weiser Staatenlenker und ein würdiger Gegner um dieses Amt.

Egal, wie nun die Wahl ausgeht, ich bedanke mich schon jetzt für die bisherige Unterstützung! Damit habe ich nicht gerechnet und fühle mich sehr geehrt.

Vielen Dank für die Aufmerksamkeit!

Euer

optimus rex

Dear rulers

I want to use this opportunity to address a few words to you.

Some of you certainly know me as the leader of the alliance 'Humanismus' (humanism). I am now since nearly 2 years member of Ars Regendi and have always tried to lead my nations according to the ideas of humanistic ideologies.

If you think I am worthy to put your trust in me, I promise to remain loyal to those ideas. I want to help all nations to live together in a peacefull coexistence. I believe, that conflicts should be solved by using diplomacy and cooperation between rulers and not by using any act of violence. In my opinion it is important to support the economical strength of our states. The more trade connects our nations with each other, the smaller will be our striving for military power. This desire is also associated with a consolidation of human rights in all our states.

I want to introduce an era of openness to dialogue and cooperation, in which conflicts will be solved, even before they would have a chance to appear. Only in this way we can combine different systems and can learn from each other to make everybody to a strong stalk of our unity, rather than sinking in the conflicts caused by the rash aspiration to power of a few players.

Ystradband is a good and wise head of state and a worthy candidate in this run for the position of the world leader.

Independent from how this election will end, I want to thank you all for your support. I am feeling both, very surprised honoured for your trust.

Thank you all very much!
If change is peace, it's change what we need!

Optimus rex
(Latin: the best king)

Translators note: Sorry for my bad english. There were some parts in this speech, I slightly had to change to make translation easier for me, the poor, lonely and undeserving servant of my king.Smile

Congratulations go to the Regent of Oxford, ystradband, our new world leader! Smile
Reference URL's