Post Reply  Post Thread 
Pages (17): « First [1] 2 3 4 5 Next > Last »

Off-RP-Thread [Off-Game | Q&A]

Author Message
TheLastShah
Human Developer

Words count: 538,901
Group: Super Moderators
Status: Offline
Experience: 8961887
Glory Points: 1692
Medals: 50

Off-RP-Thread [Off-Game | Q&A]

Deutsch

Das hier ist der Off-RP-Thread der Welt Duisburg. Hier kann über alles mögliche im Off-RP geredet und debattiert werden. Bitte haltet möglichst Off-RP Debatten aus den Roleplay-Threads raus und lasst euren Frust hier raus. Versuchen wir das Forum möglichst ordentlich und übersichtlich zu halten. Zwinker2

English

This is the Off-Roleplay-Thread of the World Duisburg. Here we can talk about everything. If you have questions please ask them here instead of opening new threads. If possible, let's have all kind of Off-RPG-Talks here to keep the forum tidy Zwinker2

...wartet immer noch darauf, dass Nietzsche zurückkehrt. Geniales RP findet man hier.

- | - -

Rise early. Work hard. Strike oil.
- J. P. Getty

World Moderator / Inactive due to injury Sad
26.03.2019 16:55
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Blue Wizard
Diplomat
*

Words count: 123,323
Group: Basic
Experience: 5909
Glory Points: 2740
Medals: 59

RE: Off-RP-Thread [Off-Game | Q&A]

Fellow Players:

I hope to have a resource power in this world. If I do, my role-play will be as a pro-business modernizer. I will also found OEEC (Organization of Energy Exporting Countries), an alliance of oil and gas producing nations (resource powers and fundamentalist countries) and our investors (superpowers and industrial powers).

Cheers to start of the world!

-Jay

"What you teach us to do is good; what you teach us to believe is silly." Mongkut, King of Siam
28.03.2019 07:42
Torgai
Leon Gonzales
**

Words count: 316,943
Group: Premium
Experience: 2547
Glory Points: 800
Medals: 30

Bereswana
Schnufhausen

Ich plane ein eher spirituelles RP mit einem paternalistischen Staatsmodell...je nachdem was für einen Staat ich kriege werde ich das mehr oder weniger groß aufziehen Big Grin

I'm planning a more spiritual RP with a paternalistic state model...depending on what kind of state I get I'll raise it more or less Big Grin

World Essen
Frederik Bouvier: Generalsekretär Vernstetten / Versailler Pakt
Steven Renauses: Außenminister von Vernstetten
Christine Demaun: Wirtschaftsministerin von Vernstetten
Patricia Revarns: Verteidigungsministerin von Vernstetten

Prinzipiell gilt: Ich bin sehr offen für alles denkbare im RP. Auch zwischenstaatlich. Sprecht mich ruhig an.
02.04.2019 13:48
TheLastShah
Human Developer

I really really really would like to experience another democratic Federation, like the ones Juerss & Presi used to form, and which became very popular in the two RP worlds.. They are very immersive and fun to play. And they offer a different perspective on politics: In most role play scenarios, the interactions between nations are important foreign policy), in the federation mainly the players within the federation interact with each other through the democratic process, putting an emphasis on interior policies. And you still have the competiton, as the different players of the federation fight each other by joining political parties and fighting for votes and majorities in Parliament to enact their policies.

As the federation-gameplay is quite time consuming in the beginning (setting up the constitution, the instituions etc.) it works best with a number of of active and experienced players, who can take over federal tasks and train newcomers, lead parties, rule as judges, propose new legislation or lead the government as Prime Minister.

Regarding the social and cultural setting, we should discuss all ideas, after so many worlds I'm open to any suggestions. We could have an Asian Federation, where we would implement unwritten cultural rules in our gameplay, but we also could play in a western, EU/US context or something else.

...wartet immer noch darauf, dass Nietzsche zurückkehrt. Geniales RP findet man hier.

- | - -

- J. P. Getty

02.04.2019 23:52
Aslan1990
Anti Cheater Fraktion
**

Words count: 101,902
Experience: 140
Glory Points: 150
Medals: 4

Youtopia

TheLastShah Wrote:
I really really really would like to experience another democratic Federation, like the ones Juerss & Presi used to...

Das einzige was ich mit Presidente und demokratisch in den Sinn bekomme ist die LEGENDÄRE AntiDemIntern Cool

...Ich hab Flausen im Kopf und Hummeln im Arsch
Ich hab immer was vor, bin immer verplant
Doch wird's mal still um mich dann komm'n die Geister hoch
Und ich hinterfrag mich jedesmal....
03.04.2019 06:45
Charlie666
Gründer von WELTpedia
**

Words count: 272,636
Experience: 2892
Glory Points: 460
Medals: 22

TheLastShah Wrote:
I really really really would like to experience another democratic Federation, like the ones Juerss & Presi used to form, and which became very popular in the two RP worlds.. They are very immersive and fun to play. And they offer a different perspective on politics: In most role play scenarios, the interactions between nations are important foreign policy), in the federation mainly the players within the federation interact with each other through the democratic process, putting an emphasis on interior policies. And you still have the competiton, as the different players of the federation fight each other by joining political parties and fighting for votes and majorities in Parliament to enact their policies.

As the federation-gameplay is quite time consuming in the beginning (setting up the constitution, the instituions etc.) it works best with a number of of active and experienced players, who can take over federal tasks and train newcomers, lead parties, rule as judges, propose new legislation or lead the government as Prime Minister.

Regarding the social and cultural setting, we should discuss all ideas, after so many worlds I'm open to any suggestions. We could have an Asian Federation, where we would implement unwritten cultural rules in our gameplay, but we also could play in a western, EU/US context or something else.

Ich finde das Föderationsmodell in Eintickwelten besser aufgehoben. Es ist doch recht zeitintensiv und Entscheidungsfindung, Debatten etc. dauern durchaus mal länger, zudem nehmen die Wahlen Zeit in Anspruch, während die Welt pro Tag zwei Quartale voranrückt. Das war in der Vergangnheit schon ein Problem, dass die Föderation intern schwer mit dem Tempo der Welt mithalten kann und ich denke eine Zweitickwelt fördert das auch noch.

Zudem ist, wie du selbst schon angerissen hast, die aktive Zahl der Spieler ein Problem. Als wir zuletzt eine Föderation gespielt haben (RP Welt Erde), waren wir nur fünf Mitglieder, die drei Parteien abgedeckt haben. Das mindert den Spielspaß. Ich schlage daher vor etwas in Richtung USA zu denken und nur zwei große Parteien zu spielen. Die kleinen Parteien könnte durch Juerss' Splitterparteien-Modell abgedeckt werden, die von externen Spielern gespielt werden, wie wir es in der RP-Welt Erde gemacht haben.

Aber wie gesagt, generell bin ich dafür, die Föderation in einer Eintickwelt zu spielen.

03.04.2019 13:32
TheLastShah
Human Developer

Charlie666 Wrote:
Ich finde das Föderationsmodell in Eintickwelten besser aufgehoben. Es ist doch recht zeitintensiv und Entscheidungsfindung, Debatten etc. dauern durchaus mal länger, zudem nehmen die Wahlen Zeit in Anspruch, während die Welt pro Tag zwei Quartale voranrückt. Das war in der Vergangnheit schon ein Problem, dass die Föderation intern schwer mit dem Tempo der Welt mithalten kann und ich denke eine Zweitickwelt fördert das auch noch.

Zudem ist, wie du selbst schon angerissen hast, die aktive Zahl der Spieler ein Problem. Als wir zuletzt eine Föderation gespielt haben (RP Welt Erde), waren wir nur fünf Mitglieder, die drei Parteien abgedeckt haben. Das mindert den Spielspaß. Ich schlage daher vor etwas in Richtung USA zu denken und nur zwei große Parteien zu spielen. Die kleinen Parteien könnte durch Juerss' Splitterparteien-Modell abgedeckt werden, die von externen Spielern gespielt werden, wie wir es in der RP-Welt Erde gemacht haben.

Aber wie gesagt, generell bin ich dafür, die Föderation in einer Eintickwelt zu spielen.

Die nächste Eintickwelt wird frühestens 2020 starten Sad

Und das eine Föderation beim Tempo nicht mit einer Welt mithalten kann, sehen wir auch IRL am besten beim Brexit-Thema - Bei ars-regendi hätten die Beteiligten selbst in einer Zweitick-Welt 6 Tage Zeit gehabt. Sollte also nicht allzu unrealistisch sein, wobei ich deinen Bedenken natürlich auch teile. Aber sie sollten uns nicht davon abhalten, dass ganze umzusetzen - wenn genug aktive RPler Lust haben. Das schöne an der Föderation ist: Auch völlig unterschiedliche Spieler - wie z. B. adder & Torgai - können in einer Föderation miteinander interagieren, ja ich würde sogar behaupten, dass der Spaß erst richtig beginnt, wenn sich im Parlament richtig gefetzt wird.

- | - -

- J. P. Getty

This post was last modified: 03.04.2019 15:22 by TheLastShah.

03.04.2019 15:13
adder
Westwelt-Patriotin
**

Words count: 490,855
Experience: 1342088
Glory Points: 110
Medals: 2

Roma

keine Zeit für eine Zweitickwelt... - und schon gar nicht mit noch aufwändigerem RP...

Falls bei einem Quote kein Name steht, geht davon aus, dass der letzte Name immer noch gilt und es derselbe Post war!
Ich halte mich an meine Zitatregeln: beim ersten Zitat aus einem Post wird ein [" Quote= ]" gesetzt. Danach bis ein neuer Poster oder ein neuer Post kommt, nur ein "[ Quote "]. Falls ich zwischen Postern hin-und-herspringe, nenne ich den Poster auch häufiger.

Si vis pacem para bellum

"Alles, was der Mensch ist und was ihn über das Tier hinaushebt, dankt er der Vernunft. Warum sollte er gerade in der Politik auf den Gebrauch der Vernunft verzichten und sich dunkeln und unklaren Gefühlen und Impulsen anvertrauen?" (Ludwig von Mises)
03.04.2019 15:15
optimus rex
Admin

Words count: 789,550
Group: Admin
Experience: 220868
Glory Points: 1890
Medals: 96

Tickloser Test
Westmarken
NoReforms II

Charlie666 Wrote:

TheLastShah Wrote:

In einer Eintickwelt wäre ich dabei. Smile

03.04.2019 15:31
Benedikt Magnus
Kanzler der Monomentalrepublik

Words count: 163,439
Group: Admin
Experience: 61046
Glory Points: 2111
Medals: 57

BMTest5
Zahlungstest1
Zahlungstest2

pssssst Es gibt in diese Richtung schon seit einiger Zeit Ideen für Stockholm... pssssst

03.04.2019 16:57
Pages (17): « First [1] 2 3 4 5 Next > Last »
Post Reply  Post Thread 

View a Printable Version
Send this Thread to a Friend
Subscribe to this Thread | Add Thread to Favorites
Rate This Thread:

Forum Jump: