Ars Regendi Simulation Forum
Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Printable Version

+- Ars Regendi Simulation Forum (https://forum.ars-regendi.com)
+-- Forum: Die Welten / The worlds (/forumdisplay.php?fid=478)
+--- Forum: World Seoul (/forumdisplay.php?fid=2055)
+--- Thread: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] (/showthread.php?tid=30783)

Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Esser14 - 15.05.2017 22:44

Einen vaterländischen Gruß an alle künftigen Regenten Seouls,

der Weltstart ist nun nicht mehr ganz so lange hin und daher eröffne ich den ersten Thread um mit Euch ein paar Sachen zu besprechen und ein paar Vorschläge einzureichen.

1# RP: Hat sich schon irgendwer Gedanken ums RP gemacht? In welche Richtung wollt Ihr spielen? Welche Bündnisse soll es geben?

Ich möchte (was bisher bestimmt noch niemand am Namen des Staates erraten hat) einen faschistisch, nationalistischen Staat spielen. Wenn sich ein paar Spieler finden, die ebenfalls eine ähnliche extreme Richtung verfolgen wollen, dann wäre ich auch gerne bereit ein Bündnis zu eröffnen. Wer Interesse hat kann sich bei mir melden und den Rest besprechen wir per PN oder noch viel besser per Telegram.

An die Spieler, welche mich nur aus Gotham kennen: Keine Sorge, ich spiele nicht immer so extrem, tatsächlich ist das mein zweiter Versuch nach Gotham. Und es wäre mir eine besondere Freude Euch in meinem Team zu wissen, Anton Fugger, Humo und cloudsky01. Ich habe viel gelernt seit Gotham und dieses Mal haben wir einen besseren Stand in der Welt!

An alle Spieler, die ganz neu sind. Ich rede hier über das RP (Role Play), die meisten meiner Beiträge in der Welt werden Teil meines RolePlays sein. Daher selbst wenn ich faschistische, nationalistische, extreme Sachen schreibe, entspricht dies (hoffentlich) nicht meiner wirklichen Ansicht und ich möchte Euch nicht als Spieler beleidigen. Ihr könnt Euch immer an mich wenden, wenn etwas nicht passt oder irgendwer eine Grenze überschritten hat, beziehungsweise jemand glaubt jemand habe eine Grenze überschritten.

2# Seoulpedia: Besteht bedarf an einem Wikipedia für Seoul? Wer möchte dies führen und pflegen? (Vorlagen gibt es in der RPWelt, Florenz, Gotham, Olympus...)
Einen Gruß an Charlie666, dem Erfinder von WELTpedia und Jimmy Wales, dem Gründer von Wikipedia.

3# Hilfe bei den Grafiken: Besteht Interesse an einem Thread bei dem fleißige Mitspieler Grafiken, Flaggen Zeitungsbanner et cetera für unsere RP Mitspieler entwickeln? Ich kann da natürlich mithelfen mit meinen bescheidenen Gimp-Fähigkeiten. Ich werde aber alle Mal Hilfe brauchen!

4# Telegram: Ich möchte an dieser Stelle etwas für Telegram werben. In der RP Welt hat sich dieses als wichtige Kommunikationszentrale fürs RP erwiesen. Besonders innerhalb der Bündnisse und bei langen Verhandlungsnächten ist es extrem praktisch.

5# RP Selbsthilfegruppe: Es sind ja recht viele neue Spieler hier dabei, daher würde ich für alle Anfänger (und auch Fortgeschrittene) einen Thread unterstützen, in dem wir über die stilistische und schöne Seite der Artikel im RP reden. Jeder der neu anfangen möchte im RP darf sich dort melden. Ich mache das gerne, natürlich nur wenn Bedarf besteht. Zudem reden wir da auch gerne mal über "weiteres" (*hust* Grammatik und Rechtschreibung*).

Ich freue mich auf die Welt mit Euch,
Esser14

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Charlie666 - 16.05.2017 18:50

Esser14 Wrote:
Einen Gruß an Charlie666, dem Erfinder von WELTpedia

Gruß zurück!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - cloudsky01 - 17.05.2017 05:37

Esser14 Wrote:
Ich möchte (was bisher bestimmt noch niemand am Namen des Staates erraten hat) einen faschistisch, nationalistischen Staat spielen. Wenn sich ein paar Spieler finden, die ebenfalls eine ähnliche extreme Richtung verfolgen wollen, dann wäre ich auch gerne bereit ein Bündnis zu eröffnen.

I was also thinking about playing a state similar to the one you described. But, I have picked the developing template and have not quite decided what I am going to do with it yet. If I take this direction, we might be able to work together...

Esser14 Wrote:
es wäre mir eine besondere Freude Euch in meinem Team zu wissen, Anton Fugger, Humo und cloudsky01.

Thanks, I also enjoyed working with you in Gotham.
However, I would hate for my strategies to become too predictable, and so I am not going to guarantee that we will be friends again in this world! Hehe

In any case, I'm looking forward to playing Seoul, as this will be the first time I've tried the developing country template in a world since my first world state.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - MrProper - 24.05.2017 15:56

Esser14 Wrote:
1# RP: Hat sich schon irgendwer Gedanken ums RP gemacht? In welche Richtung wollt Ihr spielen? Welche Bündnisse soll es geben?

Während Brasilia sich langsam dem Ende nähert, hängt Seoul derzeit leider noch immer mit nur ~70 Spielern im Wartemodus fest. Ich habe mir deswegen überlegt, dass ich dieser Welt ebenfalls beitrete um die Wartezeit für alle anderen zu verkürzen. Leider bin ich beruflich auf absehbare Zeit stark eingebunden. Meine Zeit reicht zwar um täglich vorbeizuschauen, das Forum zu lesen und ab und an eine Nachricht oder PN zu verfassen, aber keines Falls um so aufwendiges Rollenspiel wie in der RP Welt zu betreiben, geschweige denn eine Allianz zu organisieren oder gar zu leiten.

Um anderen Spieler (insbesondere den Neueren) eine Chance auf einen Platz an der Sonne - also ein besseres Staatentemplate - zu gewähren, werde ich einen Staat aus der "zweiten Reihe" wählen - wahrscheinlich ein Industrieland, ein Postkommunistischen, oder Fundamentalistischen Staat. Wie damals hier angekündigt habe ich keine Ambitionen mehr auf einen Weltensieg.

Das hier würde ich gern noch kommentieren:

Esser14 Wrote:
4# Telegram: Ich möchte an dieser Stelle etwas für Telegram werben. In der RP Welt hat sich dieses als wichtige Kommunikationszentrale fürs RP erwiesen. Besonders innerhalb der Bündnisse und bei langen Verhandlungsnächten ist es extrem praktisch.

Telegram ist in der Tat praktisch um sich kurzfristig mit Mitspielern und/oder Gegnern abzusprechen. Wer Ambitionen hat die größer sind als "nur vor sich herzuspielen" sollte überlegen Telegram zu benutzen.
Gleichzeitig ist Telegram, ebenso wie andere Chat-Programme, ein potentieller Rollenspielkiller. Anstatt (Ver-)Handlungen auf die Rolle auszulagern, läuft man immer Gefahr nur noch direkte Absprachen mit anderen Spielern zu treffen. Außerdem hängt man leicht all die Spieler ab, die Telegram nicht benutzen.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Hanseat24601 - 24.05.2017 18:19

Wie einige von euch vielleicht schon mitbekommen haben werde ich mich in Kevin vorerst doch nicht beteiligen​ und auch sonst mit dem RP wohl ein klein wenig kürzer treten. In Seoul werde ich zeitnah einen Staat erstellen, der mit einem sozialliberalen und mit einem hanseatischen Flair angehauchten Staat spielen. Er wird vorerst neutral sein und kann als Vermittler zwischen möglichen verfeindeten Bündnissen gesehen werden. Ich weiß allerdings nicht ob ich viel Zeit und Musse für das RP finde, hoffe aber schon.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Esser14 - 29.05.2017 22:41

cloudsky01 Wrote:
I was also thinking about playing a state similar to the one you described. But, I have picked the developing template and have not quite decided what I am going to do with it yet. If I take this direction, we might be able to work together...

Das ist ein schwerer Stand, denn du da wählst. Besonders die Machtlosigkeit wird dich nerven. Auch wird dich das schwächere Templat nicht vor den anderen schützen. Presidente hatte sich nach Gotham sehr darüber geärgert, dass er Afghanistan gewählt hat. (Also ein fundamentalistisches Land.)

MrProper Wrote:
Gleichzeitig ist Telegram, ebenso wie andere Chat-Programme, ein potentieller Rollenspielkiller. Anstatt (Ver-)Handlungen auf die Rolle auszulagern, läuft man immer Gefahr nur noch direkte Absprachen mit anderen Spielern zu treffen. Außerdem hängt man leicht all die Spieler ab, die Telegram nicht benutzen.

Super, dass du dabei bist, Proper. Manche Verhandlungen wären wohl ohne langer Diskussion einfach nicht möglich. In der RP-Welt haben wir bestimmt 4 Stunden (mitten in der Nacht) verhandelt. Wie lange hätte dies mit Ars PNs gedauert? Leider war die Verhandlung zum Schluss nicht wirklich erfolgreich, da EINIGE der Meinung waren sich daran nicht halten zu müssen. Aber ich gebe dir recht, dass man das "klassische" RP nicht vergessen sollte.

Hanseat24601 Wrote:
Wie einige von euch vielleicht schon mitbekommen haben werde ich mich in Kevin vorerst doch nicht beteiligen​ und auch sonst mit dem RP wohl ein klein wenig kürzer treten. In Seoul werde ich zeitnah einen Staat erstellen, der mit einem sozialliberalen und mit einem hanseatischen Flair angehauchten Staat spielen. Er wird vorerst neutral sein und kann als Vermittler zwischen möglichen verfeindeten Bündnissen gesehen werden. Ich weiß allerdings nicht ob ich viel Zeit und Musse für das RP finde, hoffe aber schon.

Hanseat, ich möchte deinen Traum nicht zerstören, aber Vermittler zu spielen, ist VIEL HARTE ARBEIT. Niemand wird auf dich zukommen, du musst dich aktiv mit allen beschäftgien und andauernd da sein und non-stop auf alle einreden (ganz besonders mit PNs). Sonst wird dich niemand als Vermittler ernst nehmen und dein RP wird sich leer und nutzlos anfühlen und zum Schluss bleibst du frustriert, da es trotz deiner Bemühungen zum nuklearen Showdown kommt. Mit dem Säbel zu rasseln und zu drohen ist VVVVIIIIIEEEEELLLL einfacher. Ich spreche aus Erfahrung, dass Diplomatenbündnis in Florenz, war wohl das aufwendigste RP, bei welchem ich die Ehre hatte teilzunehmen und das war ein ganzes Team erfahrener Spieler.

Also wenn du "mit dem RP wohl ein klein wenig kürzer treten" möchtest. Dann spiele nicht den Vermittler, schließe dich einer der Bündnisse an und lass dich einfach nicht als Anführer oder Minister aufstellen. So wird dein RP auch geachtet und du kannst problemlos wochenlang "verschwinden", ohne, dass all deine Arbeit für die Katz ist.

Falls du jetzt so ein Bündnis suchst, ich lade dich herzlich in meines ein, wo du dein Säbel rasseln hervorragend üben und praktizieren kannst. Pfeif

Gibt es noch Fragen, die ich irgendwem beantworten kann?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Gahba - 25.06.2017 10:15

Hello Leute,

da nur 14 Spieler noch zum Start fehlen, würde ich als Neuling gerne bisschen mehr das Spielen in Welten verstehen.
Ich habe mir die Kurzanleitung zu den Welten mal durchgelesen und hab noch ein paar Fragen:

- Die Kurzanleitung ist aus dem Jahr 2010. Haben sich da wichtige Sachen geändert?

- Was passiert, wenn ich einen Staat erobere? Wird der automatisch in meinen bestehenden Staat integriert oder muss ich auf einmal zwei Staaten regieren, bei dem ich z.B. auch wieder abgewählt werden kann?

- Eigentlich verstehe ich die ganzen wirtschaftlichen Verflechtungen in einer Welt noch nicht. Z.B Haben meine Importe positive Auswirkungen auf den Export anderer Staaten?

- Wie ist das mit dem Nominalzins? Zu welcher Währung bzw. Staat gilt der Devisenkurs?

- Kann es so etwas wie eine Weltwirtschaftskrise geben? Z.B. wenn alle Staaten hohe Zölle haben? Gibt es so etwas wie den schwarzen Freitag als Ereignis?

- Gibt es eine Beistandspflicht bei Militärbündnissen? Gibt es auch Verteidigungsbündnisse?

- Kann mich, wenn ich einen schlechten Ausgangsstaat habe, mein Nachbar einfach in der ersten Runde platt machen?

- Wie ist das mit der Umwelt? Gibt es so etwas wie eine Klimaerwärmung, die negative Folgen für die ganze Welt haben?

- In welchem Jahr beginnt eigentlich unsere Welt?

- Wie funktioniert eigentlich dieses RolePlay? Smile

Merci für ein paar Antworten!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - MrProper - 26.06.2017 16:08

Gahba Wrote:
Die Kurzanleitung ist aus dem Jahr 2010. Haben sich da wichtige Sachen geändert?

Die wichstigsten Dinge sind unverändert. Die Kurzanleitung soll dir jedoch nur einen groben Überblick darüber geben, wie eine Welt funktioniert. Darauf vorbereiten musst du dich jedoch nicht unbedingt. Es reicht völlig aus die Welt nach ihrem Start zu "erforschen".

Gahba Wrote:
- Was passiert, wenn ich einen Staat erobere? Wird der automatisch in meinen bestehenden Staat integriert oder muss ich auf einmal zwei Staaten regieren, bei dem ich z.B. auch wieder abgewählt werden kann?

Du erhältst den anderen Staat in seinem "Ist-Zustand", musst also zwei Staaten spielen.

Von planlosen Erobungsversuchen kann ich Anfängern nur abraten. Zu einem setzt eine Eroberung vorraus, dass man deutlich stärker als der angegriffene Spieler ist. Das ist schwierig genug, da man mit wenigen Erfahrungspunkten meist die schwächeren Templates erhält. Und dann sind da noch die anderen 99 Spieler, die bei Eroberungsversuchen normalerweise nicht tatenlos zusehen. In den meisten Fällen (> 80%) verliert ein einzelner Angreifer letztlich seinen Staat.

Gahba Wrote:
- Eigentlich verstehe ich die ganzen wirtschaftlichen Verflechtungen in einer Welt noch nicht. Z.B Haben meine Importe positive Auswirkungen auf den Export anderer Staaten?
- Wie ist das mit dem Nominalzins? Zu welcher Währung bzw. Staat gilt der Devisenkurs?

So komplex wie du es dir vorstellst ist die Simulation leider nicht, auch wenn immer wieder neue Mechaniken entwickelt werden.

Im Grund ist eine Welt "wie 100 parallele Klassikstaaten", nur mit zusätzlichen Interaktionsmöglichkeiten. Alle Importe und Exporte zusammen ergeben also leider nicht die gleiche Zahl. Mit Boykotten, Handelsverträgen, Bewertungen, und so weiter, hast du dennoch die Möglichkeit Einfluss auf andere Staaten zu nehmen. Das wirst du jedoch alles auch nach dem Weltstart noch sehen.

Der Nominalzins bezieht sich nur auf deinen Staat. Der Devisenkurs müsste sich eigentlich immer auf den gleichen fiktiven Staat beziehen und soll, meines Wissens nach, einfach nur ein Indikator sein, ob der Kurs im Verhältnis eher niedrig oder hoch ist.

Gahba Wrote:
- Kann es so etwas wie eine Weltwirtschaftskrise geben? Z.B. wenn alle Staaten hohe Zölle haben? Gibt es so etwas wie den schwarzen Freitag als Ereignis?

Nein, siehe oben.

Gahba Wrote:
- Gibt es eine Beistandspflicht bei Militärbündnissen? Gibt es auch Verteidigungsbündnisse?

Das würde voraussetzen, dass Ars Regendi wie ein Total War oder Europa Universalis Spiel ist. Quasi: Wähle ein andere Nation, klicke auf einen Button und schlage ein Defensivbündnis vor.

So läuft es hier aber nicht, was die Sache eigentlich erst spannend macht. Diplomatie mit anderen Spielern liegt ganz allein in deiner Hand. Die Antwort ist also Ja und Nein. Es besteht die Möglichkeit Bündnisse zu gründen, oder einfach den von anderen Spielern beizutreten. Welche Regeln diese Bündnisse haben, wie sie funktionieren, ob man anderen Spielern helfen muss - all das entscheiden letztlich die Spieler. Du kannst also versuchen auf eigene Faust Verträge mit anderen Spielern auszuhandeln.

Gahba Wrote:
Kann mich, wenn ich einen schlechten Ausgangsstaat habe, mein Nachbar einfach in der ersten Runde platt machen?

Wie oben geschrieben kannst du das eigentlich gleich vergessen. Der Angreifer sollte signifikant stärker sein als der Verteidiger, wenn er gewinnen will. Und natürlich sind die noch "schlechteren Staaten" die einzigen, die aus eigener Kraft heraus überhaupt attackieren kannst. Wer einen anderen Spieler angreifen will, sollte sich jedoch auch stets fragen: Wer verteidigt in der Zwischenzeit meinen Staat, wenn ich jemand anderes angreife? Wink

Gahba Wrote:
Wie ist das mit der Umwelt? Gibt es so etwas wie eine Klimaerwärmung, die negative Folgen für die ganze Welt haben?

Es gibt einen globalen Umweltwert, der Einfluss auf die Umwelt in allen Staaten hat. Je nachdem wie die Spieler in ihren Staaten agieren, steigt oder sinkt der globale Wert. Kriege und Atombombenwürfe haben für die Umwelt meist deutliche negative Folgen.

Gahba Wrote:
- In welchem Jahr beginnt eigentlich unsere Welt?

Wie im gewöhnlichen Klassikstaat auch, 1993 bzw. 94.

Gahba Wrote:
- Wie funktioniert eigentlich dieses RolePlay? Smile

Das ist wohl die Frage, für welche man die längste Antwort schreiben müsste. Aus Zeitgründen fasse ich die Antwort kurz. Von vornherein weg: Rollenspiel ist kein muss. Wir betreiben es, weil uns Spaß macht und jeder auch nur soviel, wie er kann und Lust hat. Es hat jedoch zahlreiche Vorteile Rollenspiel zu betreiben, und in so ziemlich jeder Welt ist der Weltensieger auch ein Rollenspieler.

Im Vordergrund steht bei dem Rollenspiel Fragen wie: "Was für einen Staat spiele ich? Ist es eine Militärdiktatur, Demokratie, Theokratie, Technokratie, Schurkenstaat, sozialistische Hochburg oder gar etwas ganz anderes? Wie leben die Menschen in meinem Staat, und wie sieht ihr Alltag aus? Was passiert zur Zeit in meinem Staat, und wie entwickelt er sich weiter?"

Wir überlegen uns jedoch nicht nur einen Hintergrund für unseren Staat. Meistens wählen wir ein politisches Alter Ego aus der realen Welt, und geben dieser Person einen bestimmten Namen und eine Persönlichkeit. Diese Person handelt und agiert in der Welt an unserer Stelle. Das hat den Vorteil, dass man in einer Welt einen korrupten Despoten, und in der nächsten Welt einen gutherzigen Menschenfreund spielen kann.
Wichtig ist jedoch, dass die Rollen immer glaubwürdig gespielt werden. Ein Pazifist sollte beispielsweise militärische Mittel stets als letzten Ausweg sehen, und nicht einfach einen Krieg beginnen, selbst wenn die Gelegenheit günstig wäre.

Rollenspiel lernt man am leichtesten, indem man es sich bei anderen Spielern ansieht. Erst vor kurzem hat eine dedizierte Rollenspielwelt ihre Tore geschlossen, in welcher ich selbst ein imperialistisches Japan gespielt habe (für Links siehe auch in meiner Signatur, das Bündnis ist zur Zeit noch immer auf Platz 2 oder 3 der Rangliste). Grundsätzlich kann ich dir empfehlen ein wenig durch das Forum (hier) zu stöbern, weil dort sehr viele unser derzeit aktiven deutschsprachigen Rollenspieler teilgenommen hat. In diesem Unterforum kannst du viel Inspiration finden und, eventuell auch ein paar Ideen für ein eigenes Konzept sammeln. Das hier ist eine Art Wikipedia für die Welt. Ein Großteil des Rollenspiels findet meist in Form von Presseveröffentlichungen statt. Ansonsten gibt es öfter mal Projekte, die mit den eigentlichen Spiel nur wenig zu tun haben, aber trotzdem sehr schön anzusehen. Diese Olympiade hier ist zum Beispiel das Aufwendigste, was ich je auf Ars Regendi gemacht habe.

Das ist alles, wie gesagt, nur zu Inspiration. Lass dich also nicht von dem enormen Umfang mancher Nachrichten abschrecken. Wir machen das, wie gesagt, nur aus Spaß an der Sache.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Blue Wizard - 26.06.2017 18:34

Fellow Players:

Would any of you be interested in aligning with a neutral, defensive military alliance?

I am currently considering founding the Association of Neutral Nations (ANN), but I do not want to do so if there is only tepid interest.

Thanks,

-Jay

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - General Mangi - 27.06.2017 06:29

Greetings Everyone,

I think we are going about this in the wrong way. I think for once we shall maybe focus on regional role play rather than global role play.

I honestly believe that building a foundation of friendship, apathy or animosity between regional states will lead to a very interesting global role play.

Maybe we should give this a shot.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Pehdred - 27.06.2017 15:54

Greetings!

The nation of Dakkialand will focus itself on the production of major statistical data which will be made available through the DSRI, or Dakkian Statistical Research Institute. The developments accross all nations will be presented in the form of lists, rankings and indexes, at least twice a year (every other Quarter). Another important matter for the Dakkian government will be the maintenance of the World's Environment.

Other proposals will include Sports events such as the Olympics or a Football World Cup to be organised periodically.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Hanseat24601 - 28.06.2017 22:02

@Blue Wizard: Yes, I would be interested in joining such an alliance. But I think it's should become an organisation to Work together in military things. Maybe it wil bei an defence-alloance against the Esser's Fascists.

@General Mangi:That's something we could do but I think wenn should also build global alliances like in Olympus for example. We can connect this classical alliance ideas with some regional threathies. So we could make both.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Blue Wizard - 29.06.2017 04:06

Hanseat:

The Association of Neutral Nations (ANN) would be a defensive military alliance. That said, I am very reluctant to automatically position the alliance as an explicitly anti-fascist organization. Being truly neutral will open the door to more interesting role-play.

Most respectfully,

-Jay

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - General Mangi - 29.06.2017 04:48

Hanseat24601 Wrote:
@General Mangi:That's something we could do but I think wenn should also build global alliances like in Olympus for example. We can connect this classical alliance ideas with some regional threathies. So we could make both.

I agree that global alliances should emerge, I just think that this time we should let the regional role play precede the global role play.

It would be really interesting if there were preexisting conflicts and/or partnerships between regional states. Maybe this is something that could be integrated at the start of subsequent worlds.

I'm just one guy though, I understand that this is most likely the minority view for World Seoul.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - MrProper - 29.06.2017 15:54

Hanseat24601 Wrote:
[...] Maybe it wil bei an defence-alloance against the Esser's Fascists.

Unfortunately, Esser deleted his state in Seoul.

Given the increasing participation of English speaking players in this world, I will repeat my earlier statement: I unfortunately do not have as much time as I used to have. Therefore, my participation (and ambitions) in this world will be rather limited. Since I joined this great community, I have won two worlds by most glory points (which was only possible because of support from other players).
I still enjoy the game, but I feel that others should have their chances. I also did not pick a power state template, in order to make some room for a players with less experience. Nonetheless, I am glad to play with you guys again and do not per se exclude the option to join a local faction.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Indi - 29.06.2017 16:23

Blue Wizard Wrote:
Fellow Players:

Would any of you be interested in aligning with a neutral, defensive military alliance?

I am currently considering founding the Association of Neutral Nations (ANN), but I do not want to do so if there is only tepid interest.

Thanks,

-Jay

Something like the Non-Aligned Movement (NAM)? (Just with the defensive alliance)

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Blue Wizard - 01.07.2017 03:06

Indi:

That is, more or less, the idea.

Cheers,

-Jay

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Burkean - 01.07.2017 04:12

General Mangi Wrote:
It would be really interesting if there were preexisting conflicts and/or partnerships between regional states. Maybe this is something that could be integrated at the start of subsequent worlds.

I agree. I would be interested in a world with regional power blocs and an international alliance or two of mostly smaller states. If people could pick their location and plan ahead, it would be sublime.

I learned from Brasilia there are issues with planning a regional alliance ahead of time, with random nation assignment. For example, you can't pick your neighbors, and when you are successful, you will have nations worldwide applying to join.

I don't mean to discourage you, it's just something to consider. Good to see you back again btw.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - General Mangi - 03.07.2017 19:00

I think the deeper problem is that we are all collectively thrown into a world where we are asked to create a unilateral history for all of our states which can not possibly coincide with other unilaterally generated histories.

I think the innovation I am seeing is extremely promising, in regards to inter-alliance payments and a more immersive and diverse nuclear game. However, if i can use a metaphor here, these are advancements to the icing on the cake and not reforming the underlying simulation.

I think we have time to make a real impact on this simulation, before World Seoul starts.

I think we should have randomly generated histories for at least the states who reside in the same region. For example, say my state and Burkean's state end up residing in the Middle Eastern region. We can either have a positive starting point or a negative one. Maybe Burkean saved my state in the past from a foreign invasion, or on the flip side maybe his forefathers committed a genocide against my forefathers.

I can think of dozens of randomly generated histories that could not only increase the realism of the simulation, but also breathe new life into the role play. This situation also doesn't affect the global role play much at all.

It may seem like a tall order but Benediktus & I realize that it is only a few functions and for loops away from fruition.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Esser14 - 03.07.2017 22:08

Wait, I am still on board! Benedikt just kindly toke care of my state, this was necessary because world Kevin begun so early and I just didn't expected it. (He also renamed my glorious Vaterland to ... look it up yourself if you have to.)

For those players, who already are planing an explicitly anti-esser organization, I have the announcement that my teammates and I decided not to play a Hitler-Nazi-Germany-World-domination kind of fascism, but we will experiment with some new kinds of fascist and authoritarian governments. So you don't have to worry about a World War right at the beginning. Also we can be very cooperative unless you are provoking us and impose us our role as evil fascists.
(So maybe you want to reconsider establishing an explicitly anti-esser organization, Blue Wizard.)

I repeat my invitation for each player to join my alliance.
I know that many of you just want to live peaceful, but the world will be boring if one defensive alliance dominates everyone and blockes of all of our attempts to gain enough power to challenge the explicit anti-esser organization. And let's be straightforward: The imperialistic alliance always had struggled to gather enough teammates.

This is an important point why I think there should be no defence-alloance against the Esser's Fascists. It impose us the role of the bad guys and gridlockes the RP from the very beginning.

Well, the blockade of all our actions doesn't even give us the chance to become these bad guys you plan to fighting against in the first place.

What do you think?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Benedikt Magnus - 03.07.2017 22:28

General Mangi Wrote:
It may seem like a tall order but Benediktus & I realize that it is only a few functions and for loops away from fruition.

Puh, I am very happy that my name is not "Benediktus" because I cannot remember to have said something like that. Hehe

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Charlie666 - 03.07.2017 23:51

Benedikt Magnus Wrote:
Puh, I am very happy that my name is not "Benediktus"

Yup, you can call him "Benni".

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Blue Wizard - 04.07.2017 05:18

Esser:

Please do not misinterpret the Association of Neutral Nations (ANN).

As I wrote in response to Hanseat's post, ANN would not be an anti-fascist alliance; it would be neutral.

Most respectfully,

-Jay

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Hanseat24601 - 04.07.2017 12:32

Hey,
I want to say a few things about my RP:
I want to play neutral of course but someday my RP could change and I could become either fascist or extremly anti-fascist. But at first I will play neutral. For all the English player: I would like to play an RP which ist at first (social-)liberal. I will play with German Socialdemocrats and famous members of the German liberal Party FDP . The country's culture and politics will bei similar to Hamburg's and some other parts of Germany's. But perhaps there could also bei some British influences.

Of the world starts in the next three weeks, I won't be very active dir the first time because of my vacation in Portugal.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - General Mangi - 05.07.2017 04:33

Benedikt Magnus Wrote:

General Mangi Wrote:

Puh, I am very happy that my name is not "Benediktus" because I cannot remember to have said something like that. Hehe

Apologies for the spelling mistake. I didn't mean to infer that you had heard about my idea before I presented it in the forum. I just meant that I believed you possessed the skills to enact something quickly if you felt that it would benefit the overall experience of the world simulation.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - HUNDmiau - 09.07.2017 13:10

I will play an fascist nation, even nationalsocialist. But I will not play as Hitlers nationalsocialism, but as Strasserism, a strain of Nazism that sees itself as actual socialist (it is not, it's fascist). I will therefor be an ally of Esser.

I will see what country I get and take that culture to the extreme as Strasserism is highly nationalistic.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Burkean - 09.07.2017 18:50

So currently we have a brood of budding fascists and national socialists straining to differentiate themselves from you-know-who. We also have an alliance of disinterested neutral nations.

I propose to found a defense league of democratic states. Those who choose to run states other than Fascist will be welcome to join.

This will not be an anti-Esser organization. I am encouraged by his assurances of peaceful intentions. I do however feel that fascism could easily sub into this quote.

Quote:
Fascism is like fire, it makes a dangerous servant and a wicked master.

The Democratic nations of Seoul, the Socialist nations, parliamentary republics, constitutional monarchies, liberal democracies, all those right thinking nations that wish to reject reactionary fascism, they deserve an alliance as well to protect their interests and sovereignty.

Good luck to all!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Esser14 - 09.07.2017 18:54

Will the RP be in German or English?

Maybe we shall splitt it up. We shall speak German and all the members of Blue Wizard English. We would have a more varying feeling of the two great alliances in this world.

What do you think, Blue Wizard? What do the others think of this idea?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - General Mangi - 09.07.2017 21:06

Wow things have really changed in the past year.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - HUNDmiau - 09.07.2017 23:17

What do you think? To the better or worse?
edit: Hey, some of us are socialists and wish to reject your capitalist notions of freedom and love, those bourgeois lies! True socialists believe in the divine right of race and against the (((jewish conspiracy)))
(Am obviously kidding.)

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Alexei B.Miller - 09.07.2017 23:49

The corporate empire will be returning in the form of Koreaneftigaz; the aims of the countries foreign policy will be largely economically based and will reflect the profit oriented mindset of the Gazprom Management Committees to dominate Seouls Oil and Gaz Market.

Government will essentially be Corporatism as the "state" will be the corporate board of directors and management committee which will be "elected" by shareholders in which every tax paying citizens will be able to do. As one can expect free enterprise and personal liberties will rain supreme in Koreaneftigaz.

The Chairman (HoS) of Koreaneftigaz Board of Directors is currently Viktor Zubkov and the CEO (HoG) of the Management Committee is currently Boris Gryzlov and the Speaker (HoL) of the Unicameral Corporate Duma is Vyacheslav Nikonov. These names will come up frequently in RP.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Jonathan Bovier - 10.07.2017 15:43

Oh, ich hab hier erst reingeguckt als die Welt schon began. naja, besser jetzt als nie Tongue
Ich habe eigentlich nur in Absicht, dass es meinem Land gut geht, Ideologie oder andere Ziele sind da eher zweitrangig, aber je nach Situation kann das auch variieren.

Uh, I just checked here after the world began, well, better now than never.
I only have the intention that my country stays healthy, ideology or other aims are secondary, but depending on the situation that can vary though.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Blue Wizard - 10.07.2017 20:37

Esser:

I apologize for my delayed response, but I was buried with work this weekend.

Since my German language skills are very poor, I generally post in English. That said, if other players wish to post in their muttersprache, I will not object.

Happy playing!

-Jay

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Jonathan Bovier - 23.07.2017 09:12

Oh Mann, das ist mal ein Stimmungstief. Naja, sind ja noch drei Quartale Zeit :v

Oh man, that is looking bad for me. Whelp, still three quaters left :v

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Esser14 - 17.08.2017 15:21

Wieso hat eigentlich Iltistan 2 den Orden für die meisten abgeschlossenen Projekte, wenn es die einzige Supermacht ist, die das SDI noch nicht abgeschlossen hat? Ich finde es auch witzig, dass alle vier aktiven Supermächte unabhängig vo einander genau die gleichen Projekte in der gleichen Reihenfolge und gleichzeitig durchgeführt haben. (Naja, außer Iltistan 2, dies hängt zwei Ticks hinterher.)

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Benedikt Magnus - 17.08.2017 15:28

Alle Algorithmen dieses Spiels wurden so programmiert, dass sie Esser so viel wie möglich verwirren.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Blue Wizard - 29.08.2017 16:38

Fellow Players:

I am sincerely sorry for my absence the past few days.

I was camping this past weekend and had only limited access to technology. Likewise, I am a professor whose semester started yesterday, so I have been preoccupied by real world obligations.

I apologize for any inconvenience,

-Jay

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - cloudsky01 - 28.11.2017 04:08

Miller, I think you deserve a medal just for keeping your state alive this long Lachweg

Quarter 152: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 146: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 142: Because of the strict surveillance of dissenters, a plot against you has been foiled.
Quarter 134: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 128: Despite recent polls which showed your opponent had a strong lead, you have mysteriously won the recent election by a close margin.
Quarter 128: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 122: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 114: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 111: Because of the strict surveillance of dissenters, a plot against you has been foiled.
Quarter 103: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 97: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 89: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 72: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 32: Despite recent polls which showed your opponent had a strong lead, you have mysteriously won the recent election by a close margin.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Alexei B.Miller - 17.12.2017 18:47

cloudsky01 Wrote:
Miller, I think you deserve a medal just for keeping your state alive this long Lachweg

Quarter 152: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 146: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 142: Because of the strict surveillance of dissenters, a plot against you has been foiled.
Quarter 134: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 128: Despite recent polls which showed your opponent had a strong lead, you have mysteriously won the recent election by a close margin.
Quarter 128: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 122: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 114: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 111: Because of the strict surveillance of dissenters, a plot against you has been foiled.
Quarter 103: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 97: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 89: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 72: Through secret interrogations of dissident leaders, a conspiracy against you has been sniffed out.
Quarter 32: Despite recent polls which showed your opponent had a strong lead, you have mysteriously won the recent election by a close margin.

Geez it took an enormous effort! Yuzhpromgrup has finally fallen though due to "death" the team is trying to take me out if the world by tampering with my states. I've noted my states are buggy and they are refusing to do anything about it. I'm so unhappy right now. For instance why the hell are my exports collapsing, consumption higher than GDP??

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - TheLastShah - 17.12.2017 20:28

@Alexei: I fully understand that you are unhappy but unfortunately it seems, that your policies are causing the problems in your states.

In all your states your GDP exceeds or exceeded the GDP significantly in the past. This can cause issues in your economy. And furthermore, some nations experience a debt crisis (don't get me wrong - I support moderate debt spending, but at certain rates >100% GDP it gets problematic). Also, I saw in some of your states an interest rate of >40%.

I will link your post, so you will get an official assessment.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Malone - 17.12.2017 21:48

Which state should I check?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Alexei B.Miller - 18.12.2017 02:55

Malone Wrote:
Which state should I check?

Can you check Yuzhnefitgaz and YuzhOboron pretty please

TheLastShah Wrote:
@Alexei: I fully understand that you are unhappy but unfortunately it seems, that your policies are causing the problems in your states.

In all your states your GDP exceeds or exceeded the GDP significantly in the past. This can cause issues in your economy. And furthermore, some nations experience a debt crisis (don't get me wrong - I support moderate debt spending, but at certain rates >100% GDP it gets problematic). Also, I saw in some of your states an interest rate of >40%.

I will link your post, so you will get an official assessment.

I'm just shocked because all the years I've played, I've never had this issue before and so prolonged. I've had some crazy states and they've never turned out tbis way before. I always select the same task.options.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Malone - 19.12.2017 01:09

Concerning Yuzhneftigaz I'd say the new indebtedness causes the extremism. YuzhOboron had three big caesura around Q69, when the extremism began to increase. I guess, it's a mixture of these reforms and projects. But in both cases I'm not absolutely sure. Do you have military abroad?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Alexei B.Miller - 19.12.2017 01:33

Malone Wrote:
Concerning Yuzhneftigaz I'd say the new indebtedness causes the extremism. YuzhOboron had three big caesura around Q69, when the extremism began to increase. I guess, it's a mixture of these reforms and projects. But in both cases I'm not absolutely sure. Do you have military abroad?

Have you looked at the economics tab? The charts are I consistent with any economic models. And I have no military abroad.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Malone - 19.12.2017 01:38

I looked in any tab and additionally into the "deep data" which you can't see. Sorry, I can't make it out exactly.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - TheLastShah - 27.12.2017 22:25

Quote:
184 Yuzhtec Tod
183 Yuzhneftigaz Attentat
...
171 Yuzhpromgrup Tod
...
159 Yuzhtranz Tod
....
141 YuzhCapital Abwahl
...
...
110 Yuzhmazh Attentat

It hurts to look at these stats. 6 states lost... Ill
Alexei, I'm feeling with you!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Alexei B.Miller - 28.12.2017 00:01

TheLastShah Wrote:

Quote:
184 Yuzhtec Tod
183 Yuzhneftigaz Attentat
...
171 Yuzhpromgrup Tod
...
159 Yuzhtranz Tod
....
141 YuzhCapital Abwahl
...
...
110 Yuzhmazh Attentat

It hurts to look at these stats. 6 states lost... Ill
Alexei, I'm feeling with you!

I still don't think these were all coincidental, I won't be subscribing to premium membership for a while since my state's destinies are have been pre-determined. I still find it highly unusual that ALL states, every single one of my states in the same world encountered some malicious coding. And they act as if they can't see the bugs..... I've played the same way for years and this just does not seem right. We will see how my new state performs to see if it encounters the same issue. I will also compare it to someone else playing the same way.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - TheLastShah - 28.12.2017 00:20

I remember that you always had some issues with crashing states before they reached Q208 Zwinker2

A list of common issues:

- deficit >20% GDP
- debt ratio > 100% or debt ratio < -100% (very high savings)
- huge mikitary (>20% GDP)
- low monetary supply (<100% GDP)*
- high interest rates (>10%)
- Starvation due to low welfare (<50% living costs)
- cutting Basic Income (NEVER DO THIS, IF YOU PROMISE BASIC INCOME PEOPLE WILL HOLD TO THIS PROMISE)
- cutting monetary supply to fight inflation (it doesn’t work like this, really)
- not using AP to improve the leaders health
- cutting Medicare / health budget leading to low national health and hence low regent’s health (look at ystrabrands nations and try to learn from the ars-Regendi master)
- harsh Reform in late game (i.e. protectionism, this enormously effects your whole state and can cause a crash)
....

Sometimes the matrix crashes since ar is only a computer simulation, and dealing with extreme values causes crashing. But more often accumulated critical decisions in the past lead to a situation where a state is no longer governable. Trying to learn from the past is crucial to improve and I know that you can lead your nations to success and glory if you adapt your governing style just a bit. Smile

*
[attachment=4448]

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Alexei B.Miller - 28.12.2017 03:57

I appreciate that, I decided to also just take my earned XP and hightail it. I'm still waiting patiently to get the Russia state without having to invade. I joined RIGA and hope to god I finally get it!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Blue Wizard - 18.01.2018 01:51

Fellow Players:

Congratulations! We have survived to the (official) end of Seoul!

Cheers!

-Jay

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - MrProper - 18.01.2018 08:21

Blue Wizard Wrote:
Congratulations! We have survived to the (official) end of Seoul!

Congratulations indeed. After all, it seems you are the winner. See you guys in other worlds!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Esser14 - 18.01.2018 17:53

Honestly, Blue Wizards.
How many coins have you already won?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - Blue Wizard - 18.01.2018 18:51

Mr. Proper:

Thank you very much for letting me know! I look forward to seeing you in future worlds!

Esser:

Hahaha! Actually, I think that this is only the second world that I "won."

Cheers,

-Jay

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Off-Topic Discussion] - TheLastShah - 18.01.2018 18:55

Jay:

Hehe

Props to MrProper for the idea