Ars Regendi Simulation Forum
Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Printable Version

+- Ars Regendi Simulation Forum (https://forum.ars-regendi.com)
+-- Forum: Die Welten / The worlds (/forumdisplay.php?fid=478)
+--- Forum: World Hannover (/forumdisplay.php?fid=2115)
+--- Thread: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] (/showthread.php?tid=31027)

Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Jorak - 13.09.2017 09:30

Moin Leute,

ich mache mal den Anfang und Eröffne den ersten Thread in dieser Welt.
Habt ihr schon Ideen.
Wie findet ihr die Möglichkeit, dass es schon am Anfang der Welt eine Art UN gibt
und der Weltherrscher Posten fürs RP Erklärt ist.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - TheLastShah - 11.11.2017 12:26

Ich wäre interessiert an einer demokratischen Föderation mit Wahlen und den üblichen Institutionen.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - icriot - 11.11.2017 14:22

Unteranderem können sich Blöcke bilden

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Piranha - 03.01.2018 10:14

Die Idee mit der UN zu Spielbeginn finde ich gut. Zu meinem Staat habe ich mehrere Ideen. Welche es letztlich wird, hängt auch von der Startposition ab. Aber Mitglied in dieser UN, wie auch immer sie dann heißen mag, würde dieser Staat sein.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - optimus rex - 03.01.2018 10:22

Ich würde für eine UN sogar ein schickes Unterforum bereitstellen. Smile

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - HUNDmiau - 12.01.2018 18:23

Also ich werde nochmal eine strasseristische Republik versuchen.

Wenn wer Lust hat mit mir einen Autoritären Teil der Welt zu werden, bitte melden.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Torgai - 12.01.2018 22:40

Würde sozialistisch/kommunistisch spielen wollen. Bei Interesse gerne melden. Dann können wir gemeinsam etwas entwickeln Big Grin

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Jorak - 14.01.2018 19:22

Ich werde wahrscheinlich eine Monarchie spielen und zwar Richtung Aufgeklärter
Absolutismus. Sebastian Kurz wird der König meines Staates werden.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Charlie666 - 19.01.2018 22:24

Hallo miteinander!

Vielleicht erinnnert sich der ein oder andere an mein Sekten-RP (u.a. mit Esser und Scarvus) in Bielefeld. Ich habe vor das hier in neuer Form wieder aufleben zu lassen. Vielleicht gibt es ja ein paar Interessenten die mitmachen wollen. Ich sage aber vorweg: Das Bündnis soll nicht zu groß werden.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - TheLastShah - 20.01.2018 03:34

Auf jeden Fall bräuchten wir noch mehr RP-Interessierte, hier gibt es ja schon 5 Bündnisvorschläge!

Wer noch potentielle Interessenten kennt, sollte auf jeden Fall mal den Namen ars-regendi fallen lassen Zwinker2

Hier eine kleine Hilfestellung aus einer internen Präsentation Hehe

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Lee Lee - 21.01.2018 22:41

@Charlie666:
Ich werd auf jeden fall etwas Religiöses spielen, was genau, weis ich aber noch nicht.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - TheLastShah - 22.01.2018 16:14

MrProper und Juerss haben eine ganz interessante Sache besprochen (ich war später nur im Loop), vielleicht kannst du, MrProper, deine Idee hier mal vorstellen. Unabhängig davon, ob wir das vielleicht schon zu Hannover hinbekommen, würde ich mal sehr gerne mit/unter Lee im Team spielen. Smile

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Son Goku - 26.01.2018 16:33

Ich weiß noch nicht, was ich RP-technisch machen soll.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - MrProper - 26.01.2018 21:33

TheLastShah Wrote:
[...] vielleicht kannst du, MrProper, deine Idee hier mal vorstellen [...]

Die Idee war, in einem Satz, ein Post-Völkerwanderungssetting. Bekanntermaßen fielen im 3. und 4. Jahrhundert die Hunnen in Europa ein, und lösten weitläufige Wanderungen germanischer Stämme aus. Diese eroberten große Gebiete des römischen Reichs, und gingen - historisch gesehen - zumeist in der Bevölkerung der eroberten Gebiete auf. doch in diesem Setting wäre es umgekehrt - eine Erklärung dafür, warum "germanische Sprachen" in 1994 die Welt dominieren. Jeder Spieler würde einen "Stamm" wählen, und hätte generell viel Freiheit in der Ausgestalltung. Von Demokratie über Republik bis hin zu leicht despotischen Staaten. Alte Götter (mit bevorzugter Gottheit) oder neue Glaube (beispielsweise Christentum). Stammesfeden, Versammlungen (Thing), Rituale oder neue Wanderungen. Insgesamt eine Grundrahmen, der viel Raum für kreative Ideen und Ausgestaltung lässt. Auch besteht die Möglichkeit Föderationskonzepte einzubauen, ebenso wie eine Diktaktur durch einen einzelnen Stamm ... Man könnte jedenfalls viel draus machen.

Allerdings glaube ich nicht, dass wir das in dieser Welt schon schaffen. Juerss hat noch viel um die Ohren und auch meine Zeit ist begrenzt.

Ich sollte wohl aber auch erwähnen, dass ich zur Zeit über eine Neuauflage meines Militaristischen Japankonzepts aus der Welt RP-Erde nachdenke. Ich habe noch viel in der Hinterhand, dass ich damals aus Zeitgründen nicht umsetzen konnte. Mittlerweile hatte ich ein paar gute Ideen, wie ich andere Spieler so einbinden kann, dass das Konzept gleichermaßen spielbar wie spannend bleibt. Wer sich für die grundsätzliche Idee interessiert, sollte sich am besten den Vorgänger anschauen. (Unter dem Link lässt sich das meiste wichtige finden, auch Links zu den Presseveröffentlich, den Youtube-Kanal und zu den besonders aufwendigen Heiligen Japanischen Spielen)

Natürlich würde es wieder meine Zeitung geben, wobei ich schon Ideen für eine "verbesserte" Version habe:

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Bismarck_04 - 28.01.2018 13:19

Moin!

Ich würde gerne kapitalistisch und liberal spielen wollen und etwas ähnliches wie die NATO aufbauen. Mal gucken. ^^

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Jorak - 06.02.2018 09:13

Wie wollen wir den Weltherrscher im Rp einbauen. Ich würde vorschlagen
er ist der Generalsekretär der UN und die UN ähnlich aufgebaut ist wie das
reale Vorbild.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - HUNDmiau - 06.02.2018 09:28

Das sollte sich erst im RP etablieren. Wenn es eine autoritäre Macht schafft, so würde sie den Posten anders kreieren, als wenn ein liberaler den bekommen würde. Zuviel vorarbeit ist schlecht für das RP.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Jorak - 06.02.2018 12:52

HUNDmiau Wrote:
Das sollte sich erst im RP etablieren. Wenn es eine autoritäre Macht schafft, so würde sie den Posten anders kreieren, als wenn ein liberaler den bekommen würde. Zuviel vorarbeit ist schlecht für das RP.

bis der Status des Weltherscher im RP nicht geklärt wurde
sollte dieser bis dahin keine Reformen sperren. Meine Meinung nach.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Piranha - 07.02.2018 00:40

Jorak Wrote:
Wie wollen wir den Weltherrscher im Rp einbauen. Ich würde vorschlagen
er ist der Generalsekretär der UN und die UN ähnlich aufgebaut ist wie das
reale Vorbild.

Klingt gut. Dem Vorschlag schließe ich mich an.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - TheLastShah - 09.02.2018 05:26

Also MrProper, ich wäre mit Gotaland ("Juta-Land und Gota-Land", ist das Berliner Dialekt? ^^) bei einem germanischen Bündnis dabei. Lee, dich hätte ich gerne auch dabei, ich glaube wir drei hatte noch nicht die Ehre, Seite an Seite zu regieren. Der religöse Teil würde sehr gut dazu passen, und ich bin auch neugierig, mehr über die altgermanischen Götterkulte zu lernen (in Basel war/ist das RP für uns ganz lehrreich, was das islamische Staatsrecht und Auslegung religiöser Texte angeht; RP kann man immer gut damit verbinden, selbst mehr über die Vergangenheit zu lernen Eyes).

Zu dritt könnten wir auch sicher ein paar Neueinsteiger fürs RP begeistern, und dann ein intensives RP-Erlebnis für alle schaffen. Ich denke da an sogar an so atmosphärische Sachen wie RP im Bündnisforum (einen Off-Thread darf es natürlich geben, aber grundsätzlich können wir auch in der internen Kommunikation in unseren Rollen bleiben, was die Atmosphäre natürlich nochmal viel dichter, und das Rollenspiel ungewisser und spannender macht). Als Idee hatte ich noch, dass wir die Charaktere, die wir spielen, richtig "erschaffen", d.h. mit Eigenschaften ausstatten, und dann entsprechend ihrer Charaktereigenschaften auch ausspielen (ein Char mit niedriger Intelligenz wird wohl kaum selbst Intrigen spinnen, ist aber leichter von anderen zu überreden; ein Char mit hohem Mut/Kraft wird im Kampf in vorderster Front kämpfen usw.).

Was denkt ihr?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Jorak - 09.02.2018 08:39

TheLastShah Wrote:
Also MrProper, ich wäre mit Gotaland ("Juta-Land und Gota-Land", ist das Berliner Dialekt? ^^) bei einem germanischen Bündnis dabei. Lee, dich hätte ich gerne auch dabei, ich glaube wir drei hatte noch nicht die Ehre, Seite an Seite zu regieren. Der religöse Teil würde sehr gut dazu passen, und ich bin auch neugierig, mehr über die altgermanischen Götterkulte zu lernen (in Basel war/ist das RP für uns ganz lehrreich, was das islamische Staatsrecht und Auslegung religiöser Texte angeht; RP kann man immer gut damit verbinden, selbst mehr über die Vergangenheit zu lernen Eyes).

Zu dritt könnten wir auch sicher ein paar Neueinsteiger fürs RP begeistern, und dann ein intensives RP-Erlebnis für alle schaffen. Ich denke da an sogar an so atmosphärische Sachen wie RP im Bündnisforum (einen Off-Thread darf es natürlich geben, aber grundsätzlich können wir auch in der internen Kommunikation in unseren Rollen bleiben, was die Atmosphäre natürlich nochmal viel dichter, und das Rollenspiel ungewisser und spannender macht). Als Idee hatte ich noch, dass wir die Charaktere, die wir spielen, richtig "erschaffen", d.h. mit Eigenschaften ausstatten, und dann entsprechend ihrer Charaktereigenschaften auch ausspielen (ein Char mit niedriger Intelligenz wird wohl kaum selbst Intrigen spinnen, ist aber leichter von anderen zu überreden; ein Char mit hohem Mut/Kraft wird im Kampf in vorderster Front kämpfen usw.).

Was denkt ihr?

Die Charakter richtig "erschaffen" finde ich gut und nach ihren Eigenschafften handeln ebenso.
Nur habe ich leichte bedenken, dass einige nicht zwischen Spieler und Charakter unterscheiden
werden.

Ich habe ebenfalls vor etwas neues zu wagen und zwar sollen andere Spieler die Möglichkeit
haben die Innenpolitik meines Landes mitzugestalten.

Ich werde ein Königreich spielen und dieser soll aus (Kur)Fürstentümer, Freistädten, (Erz)Bistümen bestehen.
Es wird eine Art Parlament geben nur besteht es aus den Fürsten, Bischoffen und BürgermeisternFreiestadt)
des Königreiches.

Andere Spieler haben die Möglichkeit einen Fürsten, Bürgermeister der (Erz)Bischoff in meinen
Königreich zu spielen. Kurfürsten sind ausgenommen. Diese wählen nähmlich den König.
Durch Machtspiele können sie die Innenpolitik beeinflussen.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - MrProper - 09.02.2018 14:13

TheLastShah Wrote:
Also MrProper, ich wäre mit Gotaland ("Juta-Land und Gota-Land", ist das Berliner Dialekt? ^^)* bei einem germanischen Bündnis dabei.

Leider schaffe ich es momentan nicht das vorzubereiten, weswegen ich das ehrlich gesagt lieber (mit mehr Zeit in der Hinterhand) auf eine andere Welt verschieben möchte. Schon der Gedanke daran ein bisher nur halb-ausgereiftes/-geplantes Konzept zu spielen macht mich sehr unzufrieden. Das merke ich momentan auch schon im 'nicht so anspruchsvollen' Basel.
Neben dem großen Workload auf Arbeit kommt vorraussichtlich in den nächsten Monaten mindestens 2 Auslandsaufenthalte dazu. Die Situation wird damit wohl eher schlechter als besser.

Mit autoritärem (HUNDmiau), religiösen (Charlie), sozialistischen (Torgai), und royalem (Jorak) Rollenspiel sind in dieser Welt jedoch ohnehin schon sehr viele verschiedene Grundideen abgedeckt. Mindestens 2 der genannten Spieler habe ich in der Vergangenheit versprochen, dass ich irgendwann mal mit ihnen zusammenspielen würde. Auf Grund der genannten Umstände tendiere ich deswegen im Moment eher dazu eine dieser Personen zu unterstützen.

* Geht mehr in die Richtung Alt-Norwegisch.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - HUNDmiau - 09.02.2018 22:03

MrProper, also bitte. Ich spiele doch keinen Autoritären Staat. Wir sind eine Lupenreine, sozialistische Demokratie. Man beachte bitte nicht die Arbeitslager, KZ's, Verminderung der Minoritäts-Rechte und Rassenbasierte Propaganda...

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - TheLastShah - 09.02.2018 22:09

@MrProper: Das verstehe ich...

In dem Fall lasse ich die Welt mal auf mich zukommen, und entscheide dann spontan.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Juerss - 10.02.2018 00:33

Ich verspreche nichts, aber ich habe mich zumindest mal angemeldet. Wink Der überzeugendsten Idee schließe ich mich an. Dennoch gilt das von MrProper geschriebene. Ich bin momentan zeitlich eher mehr als weniger eingebunden. Erwartet also bitte nicht zu viel RP von mir. Smile

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Torgai - 11.02.2018 01:21

Würde es eigentlich zufällig jemanden geben, der sich bereit erklären würde eine Wiki für die Welt zu betreuen? Das würde mich sehr glücklich stimmen Big Grin

+ Ich bin wie immer dafür...nicht gleich eine UN rauszuhauen sondenr erstmal abzuwarten, wie sich das RP entwickelt.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Alexei B.Miller - 11.02.2018 09:32

Hmmmm

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - MrProper - 11.02.2018 10:28

Alexei B.Miller Wrote:
Hmmmm

The answer you seek is „Gazprom“.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Esser14 - 11.02.2018 11:43

Alexei B.Miller Wrote:
Hmmmm

Congratulations Miller, you got the Superpower Russia and it also has the right name.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Benedikt Magnus - 11.02.2018 12:07

Esser14 Wrote:
Congratulations Miller, you got the Superpower Russia and it also has the right name.

https://forum.ars-regendi.com/anderung-von-staatsnamen-change-of-state-names-t-21154-73.html#pid438856

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Esser14 - 11.02.2018 13:50

Benedikt Magnus Wrote:

Esser14 Wrote:

https://forum.ars-regendi.com/anderung-von-staatsnamen-change-of-state-names-t-21154-73.html#pid438856

Pssst. Let it be. The legend will live on.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - HUNDmiau - 11.02.2018 16:36

We have to end it! As fast as possible.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Alexei B.Miller - 11.02.2018 17:41

MrProper Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:
Hmmmm

The answer you seek is „Gazprom“.

The answer is always Gazprom lol! Let us drink to Russian gas!

Esser14 Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:
Hmmmm

I am so happy!

HUNDmiau Wrote:
We have to end it! As fast as possible.

What do you mean?! I will act responsibility and Russia shall reign over Eurasia for a thousand years. Let's be friends and partners in Hanover!

*
I will not seek to create an alliance, however I will motion to eventually join an alliance where I will be Vize. It's too often that the Exchequer is abandoned in world's, and it's too often some alliance leadership abandons international relations. I only want to assure alliance nations will receive funds and have a voice long term in Hanover.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - TheLastShah - 11.02.2018 19:57

You now have a superpower ==> I think it is time that you found your own alliance ("Sodruschestwo"?).

Edit: I see you joined the HTO. But why accepting to be vice-president under Anton? It is time for you to transform from Medvedev to Putin Cool

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Fragen, Ideen, Anmerkungen] - Alexei B.Miller - 11.02.2018 21:30

TheLastShah Wrote:
You now have a superpower ==> I think it is time that you found your own alliance ("Sodruschestwo"?).

Edit: I see you joined the HTO. But why accepting to be vice-president under Anton? It is time for you to transform from Medvedev to Putin Cool

I am positioning my country to benefit from the political economy of scale in Hanover. That said Russia will influence many of the HTOs policy in the Eurasia region. Anton and I will govern jointly and I really enjoy his play style and RP. I hope you will join the Russian Federation in HTO.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - TheLastShah - 11.02.2018 21:57

Ho
Lee
Fuck.

That's amazing Surprised

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 11.02.2018 23:20

Amazing, but ...terrifying. I do not like where this is going.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Piranha - 12.02.2018 00:01

Ehmmm...the computers founded an alliance...
who ever had this idea: ApplausWertung love it
Why do worlds always start when I'm in holiday.
My RP has to wait some days till I'm back.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 12.02.2018 02:36

HUNDmiau Wrote:

This is unfortunate for you, must I now assume you indeed to be an enemy of Russia?

Piranha Wrote:
Ehmmm...the computers founded an alliance...
who ever had this idea: ApplausWertung love it
Why do worlds always start when I'm in holiday.
My RP has to wait some days till I'm back.

I agree, I was surprised and delighted!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Esser14 - 12.02.2018 07:32

Alexei B.Miller Wrote:

HUNDmiau Wrote:

This is unfortunate for you, must I now assume you indeed to be an enemy of Russia?

I think HUNDmiau is talking about the Computer-alliance.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 12.02.2018 07:59

Esser14 Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

HUNDmiau Wrote:

That.

However: When in Doubt, Attack!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 12.02.2018 12:36

Indeed. Russia is only terrifying.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 12.02.2018 16:20

Esser14 Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

HUNDmiau Wrote:

I'm confused! Sad but i am pleased Hund will provide advanced electronics to Russia from.the Korean peninsula.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - TheLastShah - 12.02.2018 18:00

Deutsch

Für Pressemitteilungen gibt es den Pressethread. Wenn jeder Spieler einen Thread für seine Nachrichten eröffnet, wird das Weltforum unleserlich. Schaut euch bitte die Foren von anderen Welten als Beispiel an. Vielen dank!

English

Please use the "Press Releases"-Thread for your regular publications. There is no need for every player to open his own press archive. If everyone opens his own threads, it will become very hard to read and find posts. In doubt, please check older world forums or ask me. Thank you!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - hamma13 - 13.02.2018 10:16

Ist es noch möglich der Welt Hannover beizutreten und einen der computergeführten Staaten zu übernehmen?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Benedikt Magnus - 13.02.2018 10:17

hamma13 Wrote:
Ist es noch möglich der Welt Hannover beizutreten und einen der computergeführten Staaten zu übernehmen?

Ja, ist es. Möchtest du komplett unabhängig spielen oder als Teil des Computer-RPs?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - hamma13 - 13.02.2018 10:32

Benedikt Magnus Wrote:
Möchtest du komplett unabhängig spielen oder als Teil des Computer-RPs?

Ruhig als Teil des Comp-RP.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Lee Lee - 13.02.2018 19:12

Wäre jemand mit entsprechender Macht so freundlich, den Wiki-Thread "wichtig zu machen"?^^

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Benedikt Magnus - 13.02.2018 19:27

hamma13 Wrote:
Ruhig als Teil des Comp-RP.

Hab dir einen der Staaten übertragen. Wegen des RPs solltest du dich mal an den Computer direkt wenden, der will das sicher gerne mit dir abklären.

Lee Lee Wrote:
Wäre jemand mit entsprechender Macht so freundlich, den Wiki-Thread "wichtig zu machen"?^^

Erledigt.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Lee Lee - 13.02.2018 19:35

Ich danke oh Mächtiger xD

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 13.02.2018 20:57

Ich kann gerade recht wenig machen, muss lernen. Sorry

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Letsgo123 - 23.02.2018 23:42

Hi zusammen,

ich habe gesehen, dass der Computer noch ein paar Staaten spielt und wollte fragen, ob ich einen davon übernehmen könnte? Kopfkratz

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - TheLastShah - 24.02.2018 09:22

Morgen sollte der erste Staat Exitus gehen, dann könntest du beitreten. Alternativ ist der Computer sicher sehr großzügig Smile
Hast du denn schon eine Idee zum Hintergrunf feines Staates?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - hamma13 - 24.02.2018 12:55

Das Auswahlmenü für "Neuer Handel" unter Welt/Handelsverträge listet den Staat W 107 - CS 1 "LX FW // FW LX" anstatt "LX FW // FW HW LX", obwohl ich (Mauritanie, Entwicklungsland, Exportgut: HW) seit Quartal 27 ein Handelsabkommen mit diesem Staat habe und ich seine Exportgüter (LX) auch bekomme.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 24.02.2018 13:24

hamma13 Wrote:
Das Auswahlmenü für "Neuer Handel" unter Welt/Handelsverträge listet den Staat W 107 - CS 1 "LX FW // FW LX" anstatt "LX FW // FW HW LX", obwohl ich (Mauritanie, Entwicklungsland, Exportgut: HW) seit Quartal 27 ein Handelsabkommen mit diesem Staat habe und ich seine Exportgüter (LX) auch bekomme.

Das liegt daran, dass der Staat in Quartal 16 eingefroren ist. Solang der Staat kein Quartalswechsel vollzieht, wird die Anzeige nicht aktualisiert werden. Negative Konsequenzen ergeben sich für deinen Staat daraus aber nicht.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Letsgo123 - 24.02.2018 17:17

TheLastShah Wrote:
Morgen sollte der erste Staat Exitus gehen, dann könntest du beitreten. Alternativ ist der Computer sicher sehr großzügig Smile
Hast du denn schon eine Idee zum Hintergrunf feines Staates?

Post-Diktatur, instabile westlich-geprägte Regierung, die sich mit Links-Keynesianismus zustimmung erkaufen möchte.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 24.02.2018 19:24

Kannst ja unseren "Sozis" beitreten. Wir würden dich gerne aufnehmen. Mit dem Sozialismus nehmen wir es nicht ganz so ernst Big Grin Solange man sich selbst so nennt Big Grin

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Letsgo123 - 24.02.2018 20:23

Sehr gerne, ich habe auch kein Problem mit Verstaatlichungen wenn sie sinnvoll sind wie beim Gesundheitssystem. Nur Grundeinkommen, Arbeitsplatzgarantie oder Anarchosyndikalismus würden zu weit gehen Wink

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - hamma13 - 24.02.2018 21:00

Letsgo123 Wrote:
Ich habe auch kein Problem mit Verstaatlichungen, wenn sie sinnvoll sind. Nur Grundeinkommen, Arbeitsplatzgarantie oder Anarchosyndikalismus würden zu weit gehen Wink

Dass Grundeinkommen immer für so links gehalten wird...
Es gibt keinen liberaleren Sozialstaat als einen, der seine Umverteilung mittels bedingungslosen Grundeinkommens bewirkt (Stichworte: Effizienz, Entscheidungsneutralität, Anreizwirkung). Noch liberaler wäre nur kein Sozialstaat/keine Umverteilung.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Letsgo123 - 24.02.2018 23:03

hamma13 Wrote:

Letsgo123 Wrote:
Ich habe auch kein Problem mit Verstaatlichungen, wenn sie sinnvoll sind. Nur Grundeinkommen, Arbeitsplatzgarantie oder Anarchosyndikalismus würden zu weit gehen Wink

Dass Grundeinkommen immer für so links gehalten wird...
Es gibt keinen liberaleren Sozialstaat als einen, der seine Umverteilung mittels bedingungslosen Grundeinkommens bewirkt (Stichworte: Effizienz, Entscheidungsneutralität, Anreizwirkung). Noch liberaler wäre nur kein Sozialstaat/keine Umverteilung.

Persönlich stimme ich dir da zu, selbst in Deutschland gabs ja sogar mal einen CDU-Ministerpräsident, der sich für ein Grundeinkommen eingesetzt hat. Die politische Richtung kann man verlässlich eigentlich nur an der Höhe erkennen, die unterscheidet sich dann doch^^.
Genauso stimmt das Argument, dass in Sozialstaaten mit Mindestrente, Arbeitslosengeld, Mindestlohn faktisch ein Mindesteinkommen gesichert ist und ein Grundeinkommen nur die verwaltungsärmere Variante wäre.

Nichtdestotrotz würde ich meiner Rolle gerne treu bleiben und auf "klassische" Links-Keynesianistische Ansätze setzen, im Fall Umverteilung also z.B. höhere Renten.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 24.02.2018 23:45

Wie gesagt, du musst es nur als Sozialistisch verkaufen. Proklamiere es als große Umverteilung von Reich zu Arm, für den Arbeiter bla bla bla. Solange die Fahne rot ist, und der Präsident ne Militäruniform hat, und hin und wieder das Wort Arbeiter in den Mund nimmt, passt das Big Grin

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - hamma13 - 25.02.2018 13:49

HUNDmiau Wrote:
... du musst es nur als sozialistisch verkaufen. ... Solange ... der Präsident 'ne Militäruniform hat ... passt das Big Grin

Interessantes Verständnis von Sozialismus.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Benedikt Magnus - 25.02.2018 13:54

hamma13 Wrote:

HUNDmiau Wrote:
... du musst es nur als sozialistisch verkaufen. ... Solange ... der Präsident 'ne Militäruniform hat ... passt das Big Grin

Interessantes Verständnis von Sozialismus.

Hehe

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - LordPanne - 25.02.2018 18:23

Oder man packt einfach genügend Wörter in einen Satz, wie: Genossen, Brüder, Kameraden, ... dann wird es auch sozialistisch

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - TheLastShah - 25.02.2018 18:34

Wenn Marx hören würde, was von seinem Sozialismus übrig geblieben ist, dann würde der sich so schnell im Grab drehen, bis er rotierend auf der anderen Seite der Erde rauskommen würde ^^

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Lee Lee - 25.02.2018 21:17

@all concerned:
I have just realized that some of the issues i masseged some people about have already been revealed in the forum (should have checked the world forum before my messages^^). I will update those messages as soon as possible.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Esser14 - 25.02.2018 22:47

Stellt sich die Frage, wieso du dich mit diesen stinkigen Proleten begnügen möchtest, wenn du die Chance hast von einem wirklich edlem Bündnis, wie die Noble Entente, aufgenommen zu werden. Hehe

Letsgo123 Wrote:
Post-Diktatur, instabile westlich-geprägte Regierung, die sich mit Links-Keynesianismus zustimmung erkaufen möchte.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 25.02.2018 23:57

Esser14 Wrote:
[...]wenn du die Chance hast von einem wirklich edlem Bündnis, wie die Noble Entente, aufgenommen zu werden. Hehe

Kratz

Ich verstehe was du sagst, aber alles was ich lese ist Ente Ente Ente ...

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - LordPanne - 27.02.2018 23:42

Ich finde es sehr interessant das die HTO und die Russische Föderation immer von irgendwelchen Institutionen redet, worüber man sich nicht informieren kann.

Die FsSH wäre bestimmt schon beigetreten aber ohne zu wissen

Was wollen sie?
Für was stehen sie?
Was für einen Aufbau...?

Alles fragen die nicht geklärt werde können, weil es keine Informationen gibt.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Lee Lee - 28.02.2018 05:43

@LordPanne:
Ich stimme zu, aber das muss nicht hier ausdiskutiert werden. Nutz das RP dafür, denn richtig angegangen ist das "diplomatische Munition" für euch. Eine Klärung im OFF-RP-Bereich würde euch Möglichkeiten nehmen in meinen Augen.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 07.03.2018 18:07

LordPanne Wrote:
Ich finde es sehr interessant das die HTO und die Russische Föderation immer von irgendwelchen Institutionen redet, worüber man sich nicht informieren kann.

Die FsSH wäre bestimmt schon beigetreten aber ohne zu wissen

Was wollen sie?
Für was stehen sie?
Was für einen Aufbau...?

Alles fragen die nicht geklärt werde können, weil es keine Informationen gibt.

I would like to resume informal talks on the basis for cooperation with the FsSH. However I cannot accept dialogue which strips Russia or HTO of dignity; I inturn will return the favor.

I think we should have backroom conversations and finally present the finished product to the public. This is something we need to accomplish. There would be no need for tensions if FsSH eliminates it's grandiose undertones from the international perspective.

This is crucial as some Eurasian states are in danger of collapse and we must move to take them.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 07.03.2018 21:46

Ok. Are you serious, Alexei? In-RP acting "holier than thou" is fine and all, but this is Off-RP, you don't have to pretend anything here.

We over and over again gave you the options for talks. We created an actual institution and all. Instead of actually talking however, you ran away. Now you are faced with criticism and the only thing you can think of is, instead of accepting the criticism and actually doing stuff, you once again run away to your imaginery institute and now act like we are the ones who are responsible! Are you kidding me?
You were the one who broke up talks because of an imaginery, non-existent, unfindable institution you claimed already existed.

But where? You can't go around, claiming stuff and then demand other people stop everything they do, for example actually going to the lenght of creating said institution. If you want cooperation, than start cooperating with us. Don't just run away every single time we aproach you. And you know, cooperating means both parties do something and try to come closer to the other, not just one party coming closer while the other does fuck all.

But the worst part is, which I also think is partially LordPannes fault for bringing it up in the first place, taking the in-rp conflict to the off-rp.

"I think we should have backroom conversations and finally present the finished product to the public. This is something we need to accomplish. There would be no need for tensions if FsSH eliminates it's grandiose undertones from the international perspective."

If you want that, than do it. Not just say it. Or say it in-rp. Maybe via PN-chat. Not in the OFF-Rp.

"There would be no need for tensions if FsSH eliminates it's grandiose undertones from the international perspective."

And this? Seriously. I am now questioning if you can even make a difference between Rp and off-rp. Because to me, it sounds like you can't. Yes, we act like that, because it fits our RP. You act like that in Rp, because I assume it fits your rp. Why do you act like that off-Rp though? Both parties do that in-RP, so why bring it up here? It has no place whatsoever here. None at all.
Or will you, even in off-rp, claim that those articles of you were in no way directed towards the FsSh? Again: Why in off-rp? If you don't like our undertone, adress it in-rp. But don't come and "call us out" in off-rp, like one has any connection to the other.

God, I know I am sounding way more aggressive than I actually am right now, but this just pisses me off. We are doing RP. Settle problems in RP. Not outside of it.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 07.03.2018 22:25

HUNDmiau Wrote:
Ok. Are you serious, Alexei? In-RP acting "holier than thou" is fine and all, but this is Off-RP, you don't have to pretend anything here.

We over and over again gave you the options for talks. We created an actual institution and all. Instead of actually talking however, you ran away. Now you are faced with criticism and the only thing you can think of is, instead of accepting the criticism and actually doing stuff, you once again run away to your imaginery institute and now act like we are the ones who are responsible! Are you kidding me?
You were the one who broke up talks because of an imaginery, non-existent, unfindable institution you claimed already existed.

But where? You can't go around, claiming stuff and then demand other people stop everything they do, for example actually going to the lenght of creating said institution. If you want cooperation, than start cooperating with us. Don't just run away every single time we aproach you. And you know, cooperating means both parties do something and try to come closer to the other, not just one party coming closer while the other does fuck all.

But the worst part is, which I also think is partially LordPannes fault for bringing it up in the first place, taking the in-rp conflict to the off-rp.

"I think we should have backroom conversations and finally present the finished product to the public. This is something we need to accomplish. There would be no need for tensions if FsSH eliminates it's grandiose undertones from the international perspective."

If you want that, than do it. Not just say it. Or say it in-rp. Maybe via PN-chat. Not in the OFF-Rp.

"There would be no need for tensions if FsSH eliminates it's grandiose undertones from the international perspective."

And this? Seriously. I am now questioning if you can even make a difference between Rp and off-rp. Because to me, it sounds like you can't. Yes, we act like that, because it fits our RP. You act like that in Rp, because I assume it fits your rp. Why do you act like that off-Rp though? Both parties do that in-RP, so why bring it up here? It has no place whatsoever here. None at all.
Or will you, even in off-rp, claim that those articles of you were in no way directed towards the FsSh? Again: Why in off-rp? If you don't like our undertone, adress it in-rp. But don't come and "call us out" in off-rp, like one has any connection to the other.

God, I know I am sounding way more aggressive than I actually am right now, but this just pisses me off. We are doing RP. Settle problems in RP. Not outside of it.

Calm your tits, you angrier than you should. It's already WELL KNOWN most of you don't like Russians. I decided to eat that and deal with it. But what you're not going to do is disrespect me.

SECONDLY, i'm not a native english speaker so when google translate nonsense to me I get confused and I can't read german for shit... so I need you to calm down and probably approach me a little different before things get personal.

THIRD, your claims are false yet again. Your side approached us for TALKS. You didn't approach us to JOIN an organization. Otherwise we would have never agreed. I failed to understand how the ESC is false merely you're not apart of it? What the HTO wanted was to discuss the formation of an organization not to join one with set rules already. WE demand the voice in creating the rules in this organization.

LASTLY, please be clear on your so called organization. So far only your alliance is apart of this supranational waste of time. Do you understand why? Because nobody wants to join this entity with pre-set rules. IF you can control your emotions and genuinely talk about how we can solve this i'd appreciate.

THE REASON, I don't want to do this in RP is because it has taken to long and will take even longer and nothing will get done if we are waiting for the long and dramatic RP responses. Let's just PM each other ideals, bounce them around each other and then submit a final product to RP forum. It just that SIMPLE.

Thank you

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 07.03.2018 22:44

As the famous proverb says, there is always two sides to a coin. You both made your meaning plain clear. Personally, I am convinced there is nothing to win for any of you from this point onward, as you are both already at the edge of insulting each other. Usually that ends badly for both sides, therefore I can not encourage this in any way.

That beeing said, I would like to ask you to refrain from continuing your argument here in public, and to confine yourselves to private messages if there is more need for discussion between the two of you.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - LordPanne - 07.03.2018 23:08

I did not really want to participate in this discussion, but to say that we have something against Russians is hard to beat for tastelessness.
[Removed rest of the message in agreement with the author]

Edit MrProper: No more discussion. Thanks!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - TheLastShah - 07.03.2018 23:21

LordPanne Wrote:
we have something against Russians

That’s what he said ^^

Honestly, I don’t think it is a personal issue. Guys, please let’s keep to the gameplay in the roleplay threads. Smile

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Esser14 - 07.03.2018 23:28

Maybe the NE should host this event so HTO and FsSH don't have to argue whose organisation is better. We really do not care if our meetings takes part in Luanur or Moscow, but this pointless debate blocks every single plotline in the world right now.

Would you agree to a jointly organised Conference somewhere on "neutral" ground in one of the NE states?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Charlie666 - 07.03.2018 23:57

It's not important whose state is better (btw always Charlie's) or on which ground a debate is. World will collapse. Believe Flanagan Cool

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 08.03.2018 00:17

I go with charlie then. Do you have some drugs? My Führer likes to chill from time to time

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 08.03.2018 07:00

Esser14 Wrote:
Maybe the NE should host this event so HTO and FsSH don't have to argue whose organisation is better. We really do not care if our meetings takes part in Luanur or Moscow, but this pointless debate blocks every single plotline in the world right now.

Would you agree to a jointly organised Conference somewhere on "neutral" ground in one of the NE states?

To be clear I do support talks on N.E. territory, however I do think Hund is carrying over his grievances from world Bassel. I didn't think about this until now.

Lordpanne, I reserve the right to my opinion and how the European and primarily german community here has made me feel! Russia and my states are always portrayed as the villian when I've always had good intentions... I would just like a break from being cast as the villian.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 08.03.2018 16:13

Alexei B.Miller Wrote:
To be clear I do support talks on N.E. territory, however I do think Hund is carrying over his grievances from world Bassel. I didn't think about this until now.

What grievances? I personally enjoy our saber-rattling. It is a beatiful conflict that I quite enjoy. Do you really think I would write such long articles and texts if I didn't enjoy our current status. Also getting the upper hand in the senate was fun aswell.

Alexei, I am able to seperate between worlds, between RP and Off-Rp. Do you really think I would play strasserite Nazis if I were not able to distinguish those two realms? The only reason I said the stuff above is, because you took an in-RP conflict and turned it into an off-rp conflict. You may call it inefficient, I'd call it fun and excitment. Never knowing wether or not there will be a military conflict or will it stay a cold war-esque type scenario.

I know, MrProper, but I couldn't let this accusation stay unchallenged.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 08.03.2018 16:51

HUNDmiau Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

What grievances? I personally enjoy our saber-rattling. It is a beatiful conflict that I quite enjoy. Do you really think I would write such long articles and texts if I didn't enjoy our current status. Also getting the upper hand in the senate was fun aswell.

Alexei, I am able to seperate between worlds, between RP and Off-Rp. Do you really think I would play strasserite Nazis if I were not able to distinguish those two realms? The only reason I said the stuff above is, because you took an in-RP conflict and turned it into an off-rp conflict. You may call it inefficient, I'd call it fun and excitment. Never knowing wether or not there will be a military conflict or will it stay a cold war-esque type scenario.

Aww that makes me feel better, I guess it was just me then. Well I want to apologize for any offense I made you or anyone else feel Hund. You know... I like you all here.

And yes you surprised me in the Senate.. all of that carried on right under my nose. Very Frank Underwood of you, let us continue our glorious RP duels and may the best nations, alliances, and negotiators claim victory.

🤗🤗🤗🤗🤗

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 08.03.2018 17:04

HUNDmiau Wrote:

And I understand that you both had a need to straighten out something the other one said. As long as you keep things civilized, that is totally fine.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 08.03.2018 19:42

Alexei B.Miller Wrote:

HUNDmiau Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

Aww that makes me feel better, I guess it was just me then. Well I want to apologize for any offense I made you or anyone else feel Hund. You know... I like you all here.

And yes you surprised me in the Senate.. all of that carried on right under my nose. Very Frank Underwood of you, let us continue our glorious RP duels and may the best nations, alliances, and negotiators claim victory.

🤗🤗🤗🤗🤗

I am relieved aswell. This will be a wonderful RP-Experience.

And thanks Proper for not interfering. This definetly helped straighten things out.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Esser14 - 08.03.2018 20:32

So... how will we continue our RP from here on?
I was waiting for this conflict to be settled because everything I could write would be an offense for at least one of the sides.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 09.03.2018 16:30

Esser14 Wrote:
I was waiting for this conflict to be settled because everything I could write would be an offense for at least one of the sides.

Do what you like, I said how I felt already about being the villian all the time. Leta jist continue the game.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Esser14 - 09.03.2018 17:30

Alexei B.Miller Wrote:

Esser14 Wrote:

Do what you like, I said how I felt already about being the villian all the time. Leta jist continue the game.

What does this have to do with you being a villain? HTO, FSsH and the Noble Entente have to meet somewhere to discuss the international politics. The fact is, the only organisation which exist right now is the "Eurasischer Sicherheitsgipfel", but you refused to speak there. Traditionally the world leader establish this kind of organisation. The worl leader is Torgai, the leader of the FsSH and he instructed the foundation of the "Eurasischer Sicherheitsgipfel". As an alternative I offered to host the political organisation in the name of the Noble Entente. So either we can setlle a way to work with the HTO or we will discuss the important topics without the HTO.

You are very swift to take offence, aren't you Miller? This trait makes it very exhausting to talk with you. This has absolutely nothing to do with your nationality.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 09.03.2018 22:41

Esser14 Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

Esser14 Wrote:

What does this have to do with you being a villain? HTO, FSsH and the Noble Entente have to meet somewhere to discuss the international politics. The fact is, the only organisation which exist right now is the "Eurasischer Sicherheitsgipfel", but you refused to speak there. Traditionally the world leader establish this kind of organisation. The worl leader is Torgai, the leader of the FsSH and he instructed the foundation of the "Eurasischer Sicherheitsgipfel". As an alternative I offered to host the political organisation in the name of the Noble Entente. So either we can setlle a way to work with the HTO or we will discuss the important topics without the HTO.

You are very swift to take offence, aren't you Miller? This trait makes it very exhausting to talk with you. This has absolutely nothing to do with your nationality.

Esser i've stated that we have no issues coordinating with N.E. and FsSH. I've made this crystal clear several times already. I only had an issue with the fact that you attempt to declare this organization as 'founded' and insist HTO join without a part in creating the rules. Now correct me if I'm wrong on that understanding; but anyone negotiating on behalf on an alliance cannot simply accept such terms without questioning the reason.

I would also like to address the so called tradition of the WORLD Leader being empowered to create regional organizations. I've played Ars for a long time now; and this is not something that can be called a fact. WORLD Leaders are tasked with creating global organizations especially in world where there is no global organization. NOT that one is always necessary; but in this case the majority of Eurasian states are not in N.E. not FsSH and HTO states and REMTCC states have not granted legitimacy to such a concept.... it can't be truly enforced or successful without our participation.

We {HTO} want any organization to be successful; however when it comes regions where HTO has a large presence we can't commit those states to rules they had no choice in creating. So just for CLARITY are you offering for HTO, FsSH, and N.E. to join together to CREATE the rules together. OR are you saying here are the rules JOIN or GO AWAY? I'm asking since words can be lost in translation and I would like to keep in mind why I don't type in Russian because it doesn't equal the same meaning in german some time.

And Lastly, if FsSH and N.E. are unable to discuss issues with HTO this will not be a problem. Our alliance will continue to maintain its policies and create decisions with REMTCC and other non-aligned states either way. But it seems highly unproductive to create what will virtually be two supranational organizations.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Esser14 - 09.03.2018 23:05

LordPanne Wrote:
"As a representative of the General Congress of the FsSH, I hereby propose to you that any possible security situation in this body should be discussed and decided upon throughout Eurasia.
We therefore propose to each participant as HTO, FssH and Noble Entente to give a voice.
We further suggest that this Security Commission work on a policy paper to serve as a basis for defining rules for peaceful coexistence.
On the basis of this, the security summit should take up its permanent work. Each member is entitled to put topics on the agenda. A chair is not elected. Made decisions with 2/3 majority.
Now I ask the delegates present to hear their opinions."

This is a suggestion for the rules of the institution. If you don't like them simply suggest other rules or make a proposal for modification. The only thing the FsSH decided without asking us is the location and the name.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 10.03.2018 01:57

Esser14 Wrote:

LordPanne Wrote:
"As a representative of the General Congress of the FsSH, I hereby propose to you that any possible security situation in this body should be discussed and decided upon throughout Eurasia.
We therefore propose to each participant as HTO, FssH and Noble Entente to give a voice.
We further suggest that this Security Commission work on a policy paper to serve as a basis for defining rules for peaceful coexistence.
On the basis of this, the security summit should take up its permanent work. Each member is entitled to put topics on the agenda. A chair is not elected. Made decisions with 2/3 majority.
Now I ask the delegates present to hear their opinions."

This is a suggestion for the rules of the institution. If you don't like them simply suggest other rules or make a proposal for modification. The only thing the FsSH decided without asking us is the location and the name.

WOW....... I am extremely embarrassed about this. This entire mix up is MY fault for not reading. I have to dismiss myself at least until sunday to allow this to blow over. Sorry everyone

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Lee Lee - 14.03.2018 05:43

Hm... this Emilia of the United Kingdom of Aedernon and Norsefir strikes a remarkable resemblance to Lilliane I.^^ #FreakCloneExperiments?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - TheLastShah - 14.03.2018 12:30

Damn aristocrats and their incestuous relationships!!!111 umpf No suprise they all look the same ^^

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 09.04.2018 19:38

Ist das eine englisch sprachige Welt? Oder darf man hier auch auf Deutsch mitspielen? bigsmile

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - LordPanne - 09.04.2018 20:14

Ich denke man kann in jeder Sprache etwas schreiben ^^

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Charlie666 - 09.04.2018 20:33

Aslan1990 Wrote:
Ist das eine englisch sprachige Welt? Oder darf man hier auch auf Deutsch mitspielen? bigsmile

Die meisten Spieler sind deutschsprachig, also sehr gerne Smile

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - optimus rex - 10.04.2018 07:55

Aslan1990 Wrote:

Hallo!

Du darfst selbstverständlich auf Deutsch mitspielen. Ausschließlich englischsprachige Welten werden bei uns mit English gekennzeichnet. Viel Spaß in der Welt!

Grüße!

or

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Lee Lee - 10.04.2018 19:55

Hier wird nur Schlumpfig geschlumpft. Ich habe keine Ahnung, warum hier irgendjemand etwas anderes schlumpfen sollte.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 10.04.2018 20:52

Lee Lee Wrote:
Hier wird nur Schlumpfig geschlumpft. Ich habe keine Ahnung, warum hier irgendjemand etwas anderes schlumpfen sollte.

Ich dachte ja an eine moderne Monarchie. Aber ich kann auch Schlumpfhausen aufspielen Lachweg

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 11.04.2018 10:08

Schade dass das System mir keine Bilder in den Posts erlaubt....
Nunja, muss ich ein bisschen rum spamen, dass ich 10 posts zusammen bekomme Wink

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 11.04.2018 15:48

10 Cool

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 19.04.2018 18:35

Geht das nur mir so oder sehen ALLE meine Bilder der Medien (Wahrer Löwe und Tagesprophet) nicht mehr? Obwohl sie im Text selbst nicht gelöscht wurden fehlt mir die Anzeige der Bilder im fertigen Post NoplanSuspect

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - LordPanne - 19.04.2018 20:44

also ich sehe alles

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 20.04.2018 15:52

Aslan1990 Wrote:
Geht das nur mir so oder sehen ALLE meine Bilder der Medien (Wahrer Löwe und Tagesprophet) nicht mehr? Obwohl sie im Text selbst nicht gelöscht wurden fehlt mir die Anzeige der Bilder im fertigen Post NoplanSuspect

Ich sehe dein Bilder. Im Zweifelsfall einfach mal den Verlauf (inbesondere den Cache löschen), dann klappt das sicherlich wieder.

Das Forum benutzt seit einer Weile web.archive.org für die Anzeige von Grafiken. Wie man diese direkt verwenden kann, hat Benedikt hier erklärt. Ansonsten kann ich generell empfehlen möglichst kein hotlinking zu betreiben (viele Anbieter sind da sehr empfindlich), sondern sämtliche Abbildungen von vornherein auf den Servern von dedizierten Plattformen hochzuladen (imgurl, directupload, imghack, postimg, u.s.w.).

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 25.04.2018 20:14

Ich hoffe die Wiederwahl in Persani klappt.... Kopfkratz Hab nach einer verpatzten Aufgabe ziemlich viel verloren und das ist anscheinend ein langanhaltender Effekt MotzNoplan Zefix Glotz

Jemand was dagegen, sollte ich Ex gehen, wenn ich trotzdem weiter spiele im Forum?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - LordPanne - 25.04.2018 20:43

Regierung im Exil, klar warum net

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Morven - 25.04.2018 21:01

Mit 49 % bist du noch nicht unbedingt raus.
Am besten das Geheimdossier bearbeiten, wenn nicht schon getan.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 28.04.2018 18:55

Ich weiß es ist nicht die feine Englische Art doch wäre es möglicherweise Möglich, dass ich einen der Computer-Staaten bekommen könnte, obwohl ich ja eigentlich schon gestorben bin? Wäre nett, kann aber verstehen wenn net.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 28.04.2018 21:18

HUNDmiau Wrote:
Ich weiß es ist nicht die feine Englische Art doch wäre es möglicherweise Möglich, dass ich einen der Computer-Staaten bekommen könnte, obwohl ich ja eigentlich schon gestorben bin? Wäre nett, kann aber verstehen wenn net.

Do you mean to conquer a computer state and then transfer it to you?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 28.04.2018 21:42

Ich persönlich wäre fein damit! Unter der Bedingung, du machst aktiv im RP mit HehePfeif

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 29.04.2018 06:44

Alexei B.Miller Wrote:

HUNDmiau Wrote:

Do you mean to conquer a computer state and then transfer it to you?

More Benedikt just transfering one, or someone is so kind and simply invades somewhere.

I mean, someone has to threaten russias existence here, and I'll be damned if it's not me Big Grin

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 29.04.2018 13:11

HUNDmiau Wrote:
or someone is so kind and simply invades somewhere.

There are a number of inactive states and the newly established Commonwealth has a lot of military power. You could easily help him (if you want to).

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 29.04.2018 14:58

MrProper Wrote:

HUNDmiau Wrote:

There are a number of inactive states and the newly established Commonwealth has a lot of military power. You could easily help him (if you want to).

Yes we will do this for you my friend, I would definitely like to return some RP richness to the game. Pick out the computer state you might want (except Northwest Russia saving that region for myself) #TheCommonwealth prevails

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 29.04.2018 19:38

Sehr noble Geste vom Commonwealth bigsmile Applaus Find ich toll...

MrPropper, finde ich auch sehr toll, dass du gegen ZenWon verteidigt hast. Wird definitiv Erwähnung finden in einem Post Zwinker2

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 29.04.2018 23:41

Alexei B.Miller Wrote:

MrProper Wrote:

HUNDmiau Wrote:

Yes we will do this for you my friend, I would definitely like to return some RP richness to the game. Pick out the computer state you might want (except Northwest Russia saving that region for myself) #TheCommonwealth prevails

Thank you very much. If you ask me like that, I'd like to have W 107 - CS 1. Maybe I'll add some african, ethiopian flavour to my nazi-empire. This time I'll try to not kill my economy Big Grin

Again, thank you. And don't worry, hateful comments towards russia and democracy will continue soon enough. (After the second of may, as I currently am still in exam phase)

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 30.04.2018 15:10

HUNDmiau Wrote:
Thank you very much. If you ask me like that, I'd like to have W 107 - CS 1.

In that case, you will have to ask Benedikt directly. The computer states can not be conquered (special mechanics of this alliance), only transfered.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Benedikt Magnus - 30.04.2018 17:33

MrProper Wrote:

HUNDmiau Wrote:

In that case, you will have to ask Benedikt directly. The computer states can not be conquered (special mechanics of this alliance), only transfered.

Pssshhht, you should have let Alexei try it first... Hehe

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 30.04.2018 21:09

Benedikt Magnus Wrote:

MrProper Wrote:

HUNDmiau Wrote:

Pssshhht, you should have let Alexei try it first... Hehe

I meant to do it today, but I forgot. Work is busy.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 02.05.2018 23:22

People will probably wonder "What the hell happened tonight?" I know from personal experience that it can be very frustrating if an attack is coordinated against a single person alone (and you are the person who gets attacked). For reasons of fairness, I therefore wanted to write a quick explanation in the off-RP. In summary, this is a result of many events within a short timeframe. Lord Panne reported that Alexei promised that the HTO would not interfere if he tried to capture Bavalum. He was very eager to conquer an inactive state, given that his own GDR state has been making trouble for a long time. Shortly after that, Alexei surpised Lord Panne by suddenly sending in defending troops. Less than 24 hours later, this statement from a private conversation was relayed to us:

Alexei B. Miller Wrote:
There is a continued clash of the RP desires. I will be invading Pannistan in several quarters and Paradise will be wiped from the world and then given to ally ZenWon as a prize for their loyalty to the Commonwealth. Any state or alliance which resist the Commonwealth will be smashed.

After the previous event, this sounded way too serious to us to be taken as a joke. The combined military of the Commonwealth has a share of 55%, but is heavily centralized around Russia and the HTO. Certain that Russia is the key power of the Commonwealth, we decided to launch a pre-emptive strike (with a highly experimental strategy) to prevent the forementioned looming doom of all none-Commonwealth nations from actually happening.

Edit: Deutsch Ich könnte das theoretisch auch noch auf Deutsch übersetzen, habe mich aber dagegen entschieden. Alexei ist der von unserer Aktion betroffene Spieler, und ich fände es ihm gegenüber nicht fair eine möglicherweise entstehende Diskussion parallel in einer Sprache zu führen, die er nicht versteht.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 03.05.2018 00:10

MrProper Wrote:
People will probably wonder "What the hell happened tonight?" I know from personal experience that it can be very frustrating if an attack is coordinated against a single person alone (and you are the person who gets attacked). For reasons of fairness, I therefore wanted to write a quick explanation in the off-RP. In summary, this is a result of many events within a short timeframe. Lord Panne reported that Alexei promised that the HTO would not interfere if he tried to capture Bavalum. He was very eager to conquer an inactive state, given that his own GDR state has been making trouble for a long time. Shortly after that, Alexei surpised Lord Panne by suddenly sending in defending troops. Less than 24 hours later, this statement from a private conversation was relayed to us:

Alexei B. Miller Wrote:
There is a continued clash of the RP desires. I will be invading Pannistan in several quarters and Paradise will be wiped from the world and then given to ally ZenWon as a prize for their loyalty to the Commonwealth. Any state or alliance which resist the Commonwealth will be smashed.

After the previous event, this sounded way too serious to us to be taken as a joke. The combined military of the Commonwealth has a share of 55%, but is heavily centralized around Russia and the HTO. Certain that Russia is the key power of the Commonwealth, we decided to launch a pre-emptive strike (with a highly experimental strategy) to prevent the forementioned looming doom of all none-Commonwealth nations from actually happening.

Edit: Deutsch Ich könnte das theoretisch auch noch auf Deutsch übersetzen, habe mich aber dagegen entschieden. Alexei ist der von unserer Aktion betroffene Spieler, und ich fände es ihm gegenüber nicht fair eine möglicherweise entstehende Diskussion parallel in einer Sprache zu führen, die er nicht versteht.

You know I will say for one I am impressed about the efficacy of the strike against Russia. Two I was really joking..... does it make sense to attack the only ppl actuslly RPing with me?!? Ugh... anyways I'll write this one off since real damage wasn't done to the econ and my budget is inadvertently nearly balanced again. I do understand the basis of the FsSH's reaction I can be quite a shrewd player sometimes but to think I would reveal such plans to a random member is just nonsensical and if hope you all would know me to be a strategist than that... anyways that's all I have to say 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

Alexei B.Miller Wrote:

MrProper Wrote:

Alexei B. Miller Wrote:

You know I will say for one I am impressed about the efficacy of the strike against Russia. Two I was really joking..... does it make sense to attack the only ppl actuslly RPing with me?!? Ugh... anyways I'll write this one off since real damage wasn't done to the econ and my budget is inadvertently nearly balanced again. I do understand the basis of the FsSH's reaction I can be quite a shrewd player sometimes but to think I would reveal such plans to a random member is just nonsensical and if hope you all would know me to be a strategist than that... anyways that's all I have to say 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

Also I do have to add that I was unaware Panne was going invade that state.... You had proof of what I said to Aslan... but no proof regarding Panne... this is sloppy work here boys.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 03.05.2018 15:40

Ok, i will try it to give my statement in englisch, too. Because of the respect for Alexei. I hope i am able to bring all words and senses in that way i want it to be. Sorry for mistakes by using the english language.

First of all:
OH MY GOD Mauer

Yes, it was me who WARNED Pannistan and Paradise. I thought it would be better they know what can / will happen. Sorry Alexei for that, but i just wanted to get friends know something went wrong. I didn't realized that could be a joke... The new Commonwealth was born. I knew that Russia would be neutral when Pannistan is going to attack states and then Russia is defending against Pannistan. And some action at Leningrad... All seemed to be... a real danger. So i hoped i can prepare some friends to avoid damage.

Why i warned Pannistan and Paradise? This is the same reason why i am NOW confused and very.... sad? Is it the right word... i think i can not even describe it in german. I NEVER want it that because of my actuall roleplay will happen such ingame things. I always said to everybody that noone has to use Actionpoints, Army or Bombs because of every argument happend in the Roleplay...

Now they are using many AP's... Noplan i never wanted it that way...

I will not discuss any posibilities, for example: how good was the freedom we had, when one warning is enough to get the fire started. I dont want to argue with anyone. I just want to have fun in the Roleplay an nothing else...

This was my part in the story. I hope you was able to follow my thoughts. Sorry for my bad english. But what MrProper said is definatly right: It would be very disrespectful to Alexei when we talk about him in a foreign language.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 03.05.2018 15:58

Well I appreciate your statement Aslan I must admit I was preparing to have your nation level for causing this needless trouble as I did work very hard to build up Russia's military to watch half of it get destroyed. But i accept your apology and feel like I'm ready to move on with this.

I'm honestly not even sure I wanna RP anymore after this tbh.... I'm a little demoralized that it ended up like this for no reason. I'd like to prepared a few closing RP statements regarding the full withdrawal of Russian units globally due to the attack and then from there you all can take it from there. Long as Russia makes it to the end of this world idc what the heck happens anymore.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Nema - 03.05.2018 16:32

Please calm down everyone, this is just a game Wink

I also see that things went very unfortunate yesterday, but honestly, I also really was not sure if I had to take Alexeis announcement seriously or not when Aslan forwarded me the message. I thought it might be a joke, but I really was not sure about this. Unfortunately I had very little time yesterday to care about it...
And I wanted to add that I really enjoyed the roleplay here during the last time.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 03.05.2018 16:57

Nema Wrote:
Please calm down everyone, this is just a game Wink

I also see that things went very unfortunate yesterday, but honestly, I also really was not sure if I had to take Alexeis announcement seriously or not when Aslan forwarded me the message. I thought it might be a joke, but I really was not sure about this. Unfortunately I had very little time yesterday to care about it...
And I wanted to add that I really enjoyed the roleplay here during the last time.

Well to be fair Aslan did warn me his English skills were terrible.... I should have known better.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 03.05.2018 18:12

Why do you now stop your RP? I do not really follow your logic here.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 03.05.2018 18:35

HUNDmiau Wrote:

I want to stop my RP because would should have only been RP turned into in-game action and that is unacceptable. Who's to say that if I at this point wanted to conduct an RP war against FsSH and it would not turn into another in game War.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 03.05.2018 18:51

Alexei B.Miller Wrote:

HUNDmiau Wrote:

I want to stop my RP because would should have only been RP turned into in-game action and that is unacceptable. Who's to say that if I at this point wanted to conduct an RP war against FsSH and it would not turn into another in game War.

No one could in any way say new Rp could not turn into another war, and that's the beauty of it. RP without consequences, that has no relation to the gameplay at all, has no fun. You and us both played quite an agressive foreign policy, which is great, but which is only great because there is an possibility that either side might take this too far and forces the other one to act (or another reason why one should attack another).
This forces both parties to actually think about what they do. This forces everyone to evaluate their actions and to create strategies and counter-strategies. All of this simply because there is the possibility of consequences for RP.

If there was no possibility of war, most would take it too far in RP, as there would be no consequence for their actions.

So, please come back to the RP in this world. We have a lot of work to do together, fighting each other diplomaticly and possibly, no matter how small the possibility is, on the battlefield.

Don't worry, most of us RPlers would, if you think losing Russia as an Russian would be bad and all, give Russia back, of course with some minor adjustments to the ruling elite Big Grin (Im kidding, atleast mostly)

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 03.05.2018 19:02

HUNDmiau Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

HUNDmiau Wrote:

No one could in any way say new Rp could not turn into another war, and that's the beauty of it. RP without consequences, that has no relation to the gameplay at all, has no fun. You and us both played quite an agressive foreign policy, which is great, but which is only great because there is an possibility that either side might take this too far and forces the other one to act (or another reason why one should attack another).
This forces both parties to actually think about what they do. This forces everyone to evaluate their actions and to create strategies and counter-strategies. All of this simply because there is the possibility of consequences for RP.

If there was no possibility of war, most would take it too far in RP, as there would be no consequence for their actions.

So, please come back to the RP in this world. We have a lot of work to do together, fighting each other diplomaticly and possibly, no matter how small the possibility is, on the battlefield.

Don't worry, most of us RPlers would, if you think losing Russia as an Russian would be bad and all, give Russia back, of course with some minor adjustments to the ruling elite Big Grin (Im kidding, atleast mostly)

You have a point sir, you have s point. Can't wait for you to rejoin.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 03.05.2018 19:17

So Hannover is not going to burn? Great news!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 03.05.2018 19:38

Aslan1990 Wrote:

It will! Because I am back Big Grin

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 03.05.2018 19:38

No Hannover will burn since Torgai insist on kicking me while I'm down. Russia has responded to the overt FsSH aggression with nuclear weapons!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 03.05.2018 20:11

Alexei B.Miller Wrote:

HUNDmiau Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

HUNDmiau Wrote:

You have a point sir, you have s point. Can't wait for you to rejoin.

Thank you.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Torgai - 03.05.2018 20:11

At all i try to rp but when we are the only ones ready to negotiate and to finde diplomatic solutions, how should that work? Today again i tried to start peace talks. But they were smashed with the argument that we are not strong enough.

Therefore we have to show how mighty we are.

The last time i had not enough time to RP thats my fault, sorry. But moren than 3 times i/we tried to bring a RP security infratstructure to life. How many times was it neglected by HTO? Yeah! As often as we tried.

Now instead of talking, instead of negotiation Voskania was already hit by nuclear missles. Aggressive diplomatics and tactics will have to face aggressive reactions.

I am ready to talk. But if you want a solution...you have to offer more than: RUssia/HTO can to what the fuck they want but the FsSH and all others not.

You have to talk with me as a partner and stop trying to command us.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 03.05.2018 20:22

Torgai Wrote:
At all i try to rp but when we are the only ones ready to negotiate and to finde diplomatic solutions, how should that work? Today again i tried to start peace talks. But they were smashed with the argument that we are not strong enough.

Therefore we have to show how mighty we are.

The last time i had not enough time to RP thats my fault, sorry. But moren than 3 times i/we tried to bring a RP security infratstructure to life. How many times was it neglected by HTO? Yeah! As often as we tried.

Now instead of talking, instead of negotiation Voskania was already hit by nuclear missles. Aggressive diplomatics and tactics will have to face aggressive reactions.

I am ready to talk. But if you want a solution...you have to offer more than: RUssia/HTO can to what the fuck they want but the FsSH and all others not.

You have to talk with me as a partner and stop trying to command us.

Well for starters Torgai I told you that I was not planning to mutherfucking attack your godammaned alliance!! And yet you insist on trying to threaten my country and my alliance! I can post our chat messages here you are not going to make seem like a liar! Also a solution is not to restrict Russia's army this will not happen and you will not attempt to bitch me out I will leave the game before I give you that pleasure.

ALSO don't act like the FsSH has been trying to make peace. We wanted peace my only condition was that the FsSH sign an agreement on non-aggression. This is the entire basis of our suspicion against you. I told you ALL that all I want to do is keep my damned country and after 7 years of playing this fucking game I FINALLY GET RUSSIA AND YOU TRY AND TAKE IT AWAY. NOT TODAY!!!! NOT TODDDDAAAAAY!!!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 03.05.2018 20:28

Why do i get the feeling that this became now very... personal and emotional?

For the case my english was not the best:

Wieso habe ich das Gefühl dass es jetzt auf eine sehr persönliche und emotionale Ebene schwingt?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Charlie666 - 03.05.2018 20:29

Aslan1990 Wrote:

It will.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 03.05.2018 20:30

Aslan1990 Wrote:

Wieso habe ich das Gefühl dass es jetzt auf eine sehr persönliche und emotionale Ebene schwingt?

It has because for years I have gone back and forth with certain players who obviously don't like my aggressive RP style. And for some reason they take this RP style as my ACTUAL personality. Unfortunately my being Russian does not help at all since it seems that many germans don't like russian folks and the way Torgai and others speaks to ME (Not Alexei B. Miller) gets VERY disrespectful and it does feel personal I don't see ANYONE else get disrespected the way I do here and I'm sick of it dammit!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 03.05.2018 20:31

Charlie666 Wrote:

Aslan1990 Wrote:

Guess there was someone who already said it at the beginning of this world Cool

Sorry Dude, Gaia take place in my Heart... But if not i would be now your fan Noplan

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Charlie666 - 03.05.2018 20:33

Aslan1990 Wrote:

Charlie666 Wrote:

Aslan1990 Wrote:

Guess there was someone who already said it at the beginning of this world Cool

Sorry Dude, Gaia take place in my Heart... But if not i would be now your fan Noplan

Nah forget about. I read it wrong, didn't saw the "not". What I wanna say: It will burn Cool

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 03.05.2018 20:36

And now, both of you kids be quiet!

Torgai, we are not innocent. Alexei, you are not innocent.
We all played quiet agressivly here. Yes, Alexei, you too.

"I FINALLY GET RUSSIA AND YOU TRY AND TAKE IT AWAY. NOT TODAY!!!! NOT TODDDDAAAAAY!!!"

Really mature here, mate. No one wants anything from Russia (Except me, i WANT russia, in RP)

Also Alexei, stop treating everything as an offense against your or your russianness. This is getting rather annoying and never ended in anything good.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 03.05.2018 20:39

Alexei B.Miller Wrote:

Aslan1990 Wrote:

It has because for years I have gone back and forth with certain players who obviously don't like my aggressive RP style. And for some reason they take this RP style as my ACTUAL personality. Unfortunately my being Russian does not help at all since it seems that many germans don't like russian folks and the way Torgai and others speaks to ME (Not Alexei B. Miller) gets VERY disrespectful and it does feel personal I don't see ANYONE else get disrespected the way I do here and I'm sick of it dammit!

Ok i can't say it at all... i am the Newbie... You are several years at this game.
But what i see is a very good rated User Noplan 48 positive ones... Hundmiau is crazy about playing with you...
And sorry for that but Nema said it already:

It is just a game?
Ok, i see that it is very special for you that you have Russia as Country. I can understand that this is your dream an Baby.... But is it worth to get personally.... hurt?

Just my Thoughts. Nothing more

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Torgai - 03.05.2018 20:50

I was ready to sign non aggression pacts.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 03.05.2018 21:00

Alexei B.Miller Wrote:

Aslan1990 Wrote:

I say this over and over again, because people can not hear it often enough:

Do not, NEVER, forget to make a distinct line between OFF-RP and RP! Yes, you too Alexei. A lot of things that happen in RP only, you take personally. This is bad! This is not only destroying your own fun but could potentially turn to an downfall of an entire world.

No one is disrespecting you anymore than anyone else here. (Atleast as far as I am aware).
You need to understand that in RP, anything goes. I literally play Nazis. And I am a fucking anarchist baby. Yes, you are treated according to your RP which is most often so far neoliberal. (Your continous Work called Gazprom for example, is very neoliberal). That this results in agression towards you is obvious. (Me playing anarchists or socialists and not attacking your char/nation constantly would be kind of unrealistic, for example).

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 03.05.2018 21:10

That was merely a delay tactic MUAHAHA! Even if Russia gets wiped out the FsSH WILL BURN! Muahahahaha!!

I'm sorry for abusing that storyline of the sad russian but mehhh realpolitik!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 03.05.2018 21:15

Alexei B.Miller Wrote:
That was merely a delay tactic MUAHAHA! Even if Russia gets wiped out the FsSH WILL BURN! Muahahahaha!!

THIS! This is the reason why some people may not like you!

THIS IS OFF-RP! Yet you used it for "realpolitik"
This is too far. You mix Off-RP and RP and cry when other people do the same to you?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Morven - 03.05.2018 21:21

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 03.05.2018 21:29

HUNDmiau Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

This is too far. You mix Off-RP and RP and cry when other people do the same to you?

Meh.....

Alexei B.Miller Wrote:

HUNDmiau Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

Meh.....

Honestly..... Torgai's tone really did offend me. Had he not talked to me like a fool during the so called negotiations I don't think I would have felt the need to retaliate. He failed to understand the misunderstanding of it all and the had the nerve to issue me an ultimatum.... I'd rather go down in flames then submit to an ultimatum. This is how you know I am Russian.

https://youtu.be/OV-Hf6II_p4 ">https://youtu.be/OV-Hf6II_p4 " type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

(If link is broken access below)

https://thesaker.is/putin-if-russia-disappears-so-will-the-world/

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Torgai - 03.05.2018 23:02

Same thing here, Alexei.

And the only thing Russia did in the RP was to look down on the others and there was a point where i was not anymore able to explain why a socialist superpower should accept this.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 03.05.2018 23:28

Torgai Wrote:
Same thing here, Alexei.

And the only thing Russia did in the RP was to look down on the others and there was a point where i was not anymore able to explain why a socialist superpower should accept this.

Well if you review my RP you'll only see aggressive RP against Pannistan, but this is something me, Panne, and Aslan agreed on. We said we would not allow a hot war to start not now at least. I have proof that I wanted to tone down my RP, but the Noble Entente encouraged me to keep it up because the Russo-FsSH RPs were the only thing keeping the world alive...

I now notice that some N.E. states join the attack against The Commonwealth? The strategist in me wants to believe that the FsSH and HTO were played against each other... to destroy each other so that only the N.E. would remain above the rubble? It's plausible and still yet deniable, i'm still genuinely disappointed that the RP will likely die in this world after this conflict.

I wonder if General Mangi had anything to do with this. I don't doubt that he's left.... or am I starting to sound paranoid now? SuspectSuspectSuspectSuspect

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 04.05.2018 08:13

English Whatever the result of the conflict may be, I am always in favor of gentleman game play. The active role playing community has become much smaller in the recent past, and frustration over [loosing a state]/[nuke attacks]/[supposedly unfair behavior of other players] often led people to unfair revenge attacks in the next world, deleted accounts as well as players who simply never came back. On one hand I find this very frustrating to see and I got really tired of it. On the other hand this is very understandable, since a world is running for 6 months and all the players invest a lot of energy into it.

Therefore, I like so suggest to all of you to consider returning the conquered states to the loosing side once the conflict is over. Of course, that comes under the premise that winner dictates the rules for loosers for the ongoing world, for example imposing restrictions on military size and nuclears arms, and/or forcing alliance memberships. The looser in turn naturally has to keep up on his side of the bargain, and may not backstab the winner.

I am writing this on purpose at a relatively early stage of this conflict, where there is not yet a clearly winning side. However, this is in no way an official statement from an Ars Regendi team member, as their a no rules on a how world has to be played. This is purely a player talking out of experience, who furthermore thinks that a game should be fun for all sides.

Deutsch Ich bin immer für eine Gentleman Spielweise, egal wie auch immer ein Konflikt ausgehen mag. Die aktive Rollenspiel-Community ist in der jüngsten Vergangenheit deutlich kleiner geworden und Frustration über [verlorene Staaten]/[Atombombenangriffe]/[vermeintlich unfaires Verhalten anderer Spieler] führte oft dazu, dass Leute in der nächsten Welt zu ebenso unfaire Racheakte durchgeführt haben, ihre Konten löschten oder einfach gingen und nie wieder kamen. Auf der einen Seite finde ich das sehr frustrierend zu sehen und bin dessen sehr müde geworden. Auf der anderen Seite ist das sehr verständlich, da eine Welt immerhin 6 Monate läuft und alle Spieler sehr viel Energie in sie reininvestieren.

Deshalb möchte ich euch allen vorschlagen, die eroberten Staaten nach dem Ende des Konflikts den Verlierern zurückzugegeben. Natürlich kommt das unter der Vorraussetzung, dass der Gewinner die Regeln für die Verlierer für die restliche Laufzeit der Welt diktiert, zum Beispiel durch das Auferlegen von Beschränkungen für das Militär und Nuklearwaffen, und/oder das Erzwingen von Bündnismitgliedschaften. Der Verlierer wiederum muss natürlich auf auch seinen Teil der Abmachung einhalten, und darf den Gewinner nicht hintergehen.

Ich schreibe das bewusst in einer relativ frühen Phase des Konflikts, wo es noch keine klar gewinnende Seite gibt. Dies ist jedoch in keiner Weise eine offizielle Aussage eines Ars Regendi Teammitglieds, da es keine Regeln dafür gibt, wie Welten gespielt werden müssen. Aus mir spricht lediglich der Spieler mit Erfahrung, der darüber hinaus denkt, dass ein Spiel immer allen beteiligten Seiten Spaß machen sollte.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 04.05.2018 14:25

I actually like this idea Mrproper, there are several things I would have done differently to avoid this. But now that it's going forward it's actually kind of fun and nice break from the usual. The betrayal from the THU was a surprise I didn't anticipate and really added an interesting (and workable) RP dimension to the world.

My only conditions will be membership in a reformed and inclusive Commonwealth with limited military restrictions. I would see no need to impose further conditions when it's already been made clear some players don't like my aggressive RP style.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Torgai - 04.05.2018 14:33

You misunderstood me Alexei. I do not dislike your style of RP. In the contrary I think that it is a very good and on going RP in Ars. I actually like it.

The only thing about it is: If you act like you did, you wont be met with a friendly attitude. All i do in here is RP for me. This war has nothing to do with you personally. It is still in RP, but i had not enough time to make all my moves to be seen in the RPG i am sorry about that.

But this changes nothing about what I think about you personally. If you remember we conquered Seoul together Wink

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 04.05.2018 15:04

Alexei B.Miller Wrote:
I would see no need to impose further conditions when it's already been made clear some players don't like my aggressive RP style.

Quite the contrary. We love it. I am literally playing a nazi-regime that wants to end the "slavic empire". "Not liking aggressive RP" would be hypocritical.

As Torgai said, just because we act "bad" towards you in RP doesn't mean we dislike it.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 04.05.2018 15:24

Torgai Wrote:
You misunderstood me Alexei. I do not dislike your style of RP. In the contrary I think that it is a very good and on going RP in Ars. I actually like it.

The only thing about it is: If you act like you did, you wont be met with a friendly attitude. All i do in here is RP for me. This war has nothing to do with you personally. It is still in RP, but i had not enough time to make all my moves to be seen in the RPG i am sorry about that.

But this changes nothing about what I think about you personally. If you remember we conquered Seoul together Wink

Omg did we really I can't remember which nations I had back then?! I can hardly remember Sad this whole thing was a misunderstanding I feel terrible now.

HUNDmiau Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:
I would see no need to impose further conditions when it's already been made clear some players don't like my aggressive RP style.

Quite the contrary. We love it. I am literally playing a nazi-regime that wants to end the "slavic empire". "Not liking aggressive RP" would be hypocritical.

As Torgai said, just because we act "bad" towards you in RP doesn't mean we dislike it.

That makes a lot of sense, the SLAVIC EMPIRE shall reign a thousand years! Down with the fascist! I have my feel good feeling back again! Does anyone have any weekend plans? You know I live in America now, it's Cinco de Mayo my office friends invited me to a party there will be tequila... lots of it. I'll be bringing Русский Стандарт!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 04.05.2018 20:43

Well, I am working on saturday. But as I am finished with school and just waiting for my job/training as an chemical assistant to start everyday is weekend Big Grin

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 04.05.2018 20:48

HUNDmiau Wrote:
Well, I am working on saturday. But as I am finished with school and just waiting for my job/training as an chemical assistant to start everyday is weekend Big Grin

That is awesome, congratulations on that. What exactly is a chemical assistant?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 04.05.2018 22:49

Mostly analyzing chemcial substances to find out how much of what is inside said substance. Both to check wether something is the way ots supposed to be and to find improvements for chemical processes.

I can't really find a good translation. In german, it is Chemielaborant.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Charlie666 - 04.05.2018 22:54

HUNDmiau Wrote:

Hundi cooks meth

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 04.05.2018 22:55

Charlie666 Wrote:

HUNDmiau Wrote:

Hundi cooks meth

Basicly, yes.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 05.05.2018 22:30

Könnte man die Sprachen in den Welten limitieren auf Deutsch und Englisch? Noplan

Wer kommt denn auf die Idee mit Latein noch um die Ecke zu kommen Motz Zumindest meint Google Translate es ist Latein... Motz Und was bekomm ich als Übersetzung?! Motz

Nybourg Königreich Aedernon - Lorem ipsum Karotten, consetetur sadipscing im Laufe der Jahre, aber der Schmerz langhubige nonumy Erz et war das aufregendste, aber der Durchmesser des Projekts. Aber in Wahrheit zwei Minuten und gerade, und das Gefühl, und die Dinge, die sie eine Vorschau. Bei vero eos ist kein hendreri Lorem ipsum Karotten.

VangryVangryVangryVangry

Was soll ich den in nem Atomkrieg mit KAROTTEN?!?! MotzNoplan

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Lee Lee - 06.05.2018 08:05

"Lorem Ipsum" ist ein Platzhalter, der keinen Sinn hat.
Siehe: https://en.wikipedia.org/wiki/Lorem_ipsum

Ich weiß Atomkriege sind furstrierend (besonders wenn man selbst darauf nicht vorbereitet ist [siehe Lee Lee^^]), aber es ist letztlich nur ein Spiel...

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - TheLastShah - 06.05.2018 21:50

Bin mobil, daher so kurz angebunden mit Platzhaltern aus ästhetischen Gründen Zwinker2

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 07.05.2018 20:34

*räusper* Meine sehr verehrten Mitregenten... Ganz speziell ein ganz spezieller....

Sach mal, nervösen Finger aufm Atomknöpfchen oder wat? Noplan
Oder irgendwie nicht mehr die Peilung gehabt welche Koordinaten dein kleines Bömbchen anfliegt? Ich hoffe du bist Papa, dann schenk ich dir zu Vatertag ne Weltkarte, schon schön bunt angemalt, wo man bomben kann und wo nicht.

Aber wenn es jetzt schon so ist: War das schon alles?! Noplan Geht da nicht mehr? Come on, Babe. Ich will mehr! Gib mir alles was du kannst. Diese Leistung war noch bei weitem nicht zufrieden stellend für mich... Viel zu früh vorbei. Musst auch gar nicht nervös sein deswegen, vllt. hilft es dir ja wenn ich den Druck rausnehme. Ich hab noch lange nicht genug! Wenn schon, dann machen wir keine halben Sachen... EIN lächerliches Bömbchen auf ein paar hilflose bedeutungslose Zivilisten. Bin ich dir nicht mehr wert?! Komm schon.... Nuke mich voll!!!! Dass es sich wenigstens lohnt einen geilen RP Text darüber zu schreiben!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 10.05.2018 22:07

@Alexei - i thought you are smarter than that what are you doing right now... Noplan Like we all said a few days ago: It's a game and just because of words you are acting like a child.... I thought you would be a greater Guy

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 11.05.2018 00:51

Deutsch Krieg in einer Welt kann sehr frustrierend sein, besonders für die Seite die verliert. Es ist völlig in Ordnung, wenn man dann mal Dampf im Rollenspiel ablässt, oder seine Kontrahenten direkt außerhalb des Rollenspiels kritisiert.

Alexei Wrote:
I'm ok with name calling but to call my character or honestly even my actual President a Child Molester is UNACCEPTABLE.

Ich sehe das hier nicht anders als Alexei, das der Ausdruck Kinderschänder - selbst wenn er nur für einen Rollenspielcharakter verwendet wird - den Rahmen übersteigt. Bitte haltet den Streit zivilisiert. Danke.

English War in a world can be frustrating, and that is in particular true for the loosing side. It's fine if you let of some steam in role play. Same applies for critizing your opponent outside of role play.

Alexei Wrote:
I'm ok with name calling but to call my character or honestly even my actual President a Child Molester is UNACCEPTABLE.

I share Alexei's view, that a wording equivalent to child molester - even if used for roleplay - goes a bit to far. Please keep things civilized. Thank you!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 11.05.2018 08:32

I was Thinking about to write thus at englisch, but Sorry. At english i am Not able to give the right verbs and the Sense.

Also Ich möchte an erster Stelle anführen, dass ich mit niemanden ein persönliches Problem habe. Ich halte auf Alexei sehr große Stücke. Er ist ein guter Rollenspieler, ein guter Stratege (wie der Krieg eindrucksvoll bewiesen hat) und selbstverständlich auch ein guter Mensch.das gilt hier für jeden, egal welche Seite er angehört. Daher beziehe ich alle meine folgenden Äußerungen auf das RP und Ingame geschehen.

Meine einzigste Waffe um mich im Spiel zu halten, im Rollenspiel, sind Worte. Scharfe Worte, eindeutige sowie zweideutige. Das ich deswegen über kurz oder lang angegriffen werde, gut, Ok, ich habe es definitiv provoziert. Doch dachte ich nicht dass ich so schnell schon den schmerzenden Nerv treffe.

Ich wähle meine Worte mit Bedacht und wäge ab. Mir ist schon klar, dass das Wort Schändung im sexuellen Verwendet wird. Aber nicht nur. Doch da stoßen wir wahrscheinlich auf den Kern des Problems: Die deutsche Sprache ist wunderbar vielseitig. Doch versteht einer kein Deutsch (nix persönliches Alexei, ich würde irgendwelche Zweideutigkeiten im englischen auch nicht verstehen) ist die Sachlage wohl anders und das Missverständnis vorprogrammiert.
Es gibt den Begriff Kunstschändung und Grabschändung. Dort wird auch niemand seinen Lümmel reinstecken....
Es ist ein Begriff für wilden Vandalismus. Und wer selbst den Befehl gibt für strategische Atomangriffe, selbst die Zivilbevölkerung trifft und darunter auch Kinder sein müssen!... Entschuldige das ich da meine logischen Schlüsse ziehe.

Aber aufgrund des Missverständnisses werde ich diese Wortgattung wohl nicht mehr benutzen, und damit meine einzigste Gegenwehr abmildern. Über ein Gegendtstatement, auch von Seiten des Schiedsrichters wäre ich glücklich

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Piranha - 11.05.2018 10:33

I allow my self to give a short abstract of Aslans last post, since I think that is important for non german speakers as well, to help preventing misunderstandings in the future.
I hope that is o.k. Aslan, as you wrote, that you think that your english isn't good enough to explain correctly in english what you wrote in german:

Aslan wrote, that he has no personel conflict with anyone here and respects every player here, no matter how hard the words in the roleplay may be.
He didn't expect to be military attacked so fast by provoking with words, but accepts that he provoked it and has to bear the consequences of this provocation rigth now.

Aslan further wrote, he used a word, that in german could mean "molester" but is also used for less bad crimes, like some kinds of vandalism.
To prevent further misunderstandings he will not use this kind of words in the future anymore.

I hope I correctly abstracted what you wrote in german, Aslan.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 11.05.2018 22:05

Thank you for that! bigsmile
Dankeschön!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 13.05.2018 19:43

все хорошо

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Esser14 - 14.05.2018 22:06

I would like to say that I am a little bit disappointed with the patriotism aspect of the war-RP in Ars. Particularly I would love to hear some songs about the war and there are so many from the WW2 you could choose from. Take, for example, the case of Russia there are:
"The Sacred War",
"Farewell of Slavianka",
"March of the Soviet Tankmen",
"March of Stalin's Artillery",
"Katyusha",
"March of the defenders of Moscow",
...

I think using some of this would make the war more patriotic and more emotional and the RP more fun.

(In the case of Germany of course you have to keep one's mind on not using anticonstitutional songs.)

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 14.05.2018 22:32

Lets join a band together and lets sing PfeifPfeifPfeif

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Amun_Ras'Chet - 17.05.2018 13:15

- A long forgotten Mausoleum in a long forgotten Capitol of an even longer forgotten Empire ...

- The picture zooms slowly inside the ruins, revealing an still intact sarcophagus.

- Suddenly, the lid starts to shake and is slowly pushed aside, steam and vapors emerge from its insides and a figure, clothed in nowadays strange clothing slowly sets himself up, bones crackling and rubbing his eyes
"OH DAMNED BE THAT SNOOZE BUTTON, WHAT YEAR IS IT????!!!"

_____

Hey guys, it's been quite a while since I used to lurk here regularly Smile
But some guy - not telling names Cool - wouldn't give up to get me here again, so yeah, looks like I'm back again^^.

And I also have my two cents on the discussion:

It's true, you have to be espacially careful with German soldier's songs, as a good part of them have "brown" stains on them, as we say. You can't even use some Bundeswehr recordings, due to the current iconoclast which the new "Traditionserlass" caused. Some rumors are going so far that even pictures of former chancellor Helmut Schmidt were taken down because he also was drafted by the Wehrmacht back then - but that's another story.

Back to topic: Apart from military marches and songs, there are a lot more you can use.
I even butchered/borrowed some songs from Swedish metal band Sabaton, when I felt they would fit. For example I used the lyrics of "Killing Ground", which describes the Swedish offense during the Battle of Fraustadt 1706 as a framework for an RP post during an actual ingame war.
In my opinion, modern songs simply don't feel so "stiff" and solemn, and during my soviet RP some time ago, I always searched for an opportunity to sneak in the "Soviet March" from Command and Conquer and the "Hunt for Red October" theme, I have to admit Hehe .

- - - - - - -

Ein lange versunkenes Mausoleum in einer lang vergessenen Hauptstadt eines noch länger vergessenen Reiches...
Das Bild zoomt ins Innere der Ruinen, ein immer noch intakter Sarkophag kommt ins Bild...
Plötzlich beginnt der Deckel zu wackeln, Staub bröselt und er bewegt sich langsam zur Seite. Dampfe und Rauch strömen aus dem Inneren und eine in heutzutage seltsame Gewänder gekleidete Gestalt richtet sich die Augen reibend und mit knackenden Knochen auf...
"OH VERDAMMT SEI DIE SCHLUMMERTASTE! WELCHES JAHR IST DENN???!!!"

Es ist ja ein bisschen her, seit ich hier ein und aus ging, aber mich hat da so ein Kerl aus dem Dornröschenschlaf gerissen^^

Ich klink mich mal in die Diskussion mit ein:

Grade bei alten Wehrmachtsliedern muss man wirklich vorsichtig sein, weil die eben gewisse braune Flecken drauf haben. Und sogar bei den Liedern der Bundeswehr ist man seit dem neuen Traditionserlass nicht mehr sicher, der ja auch darin gipfelte, dass teilweise die Bilder von Helmut Schmidt abgehängt wurden, der ja damals auch eingezogen wurde.

Aber zurück zum Thema: Neben Militärliedern und Märschen gibts noch eine Menge anderes Material, dass sich sehr gut nutzen lässt. Ich hab auch schon Songs von Sabaton verwurstet, wenns passte. Zum Beispiel hab ich aus dem Text zu "Killing Ground", das ja die schwedische Offenisve während der Schlacht von Fraustadt 1706 beschreibt, als Grundgerüst für das RP zu einem Krieg ingame genommen.
Ich finde halt, dass moderne Lieder nicht ganz so steif und getragen wirken - und ich muss zugeben, dass ich während meines Sovjet-RPs vor einiger Zeit dauernd versucht habe, den Soviet March von Command and Conquer genauso wie das Intro aus Jagd auf Roter Oktoer unterzubringen Hehe.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 17.05.2018 22:05

Bayern, des samma mia! Drink
Bayern und des bayrische Bier! Juerg42x50

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Amun_Ras'Chet - 18.05.2018 01:58

Aslan1990 Wrote:
Bayern, des samma mia! Drink
Bayern und des bayrische Bier! Juerg42x50

schau mal, was da unter meinem Namen steht HeheHehe

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 18.05.2018 02:06

Esser14 Wrote:
I would like to say that I am a little bit disappointed with the patriotism aspect of the war-RP in Ars. Particularly I would love to hear some songs about the war and there are so many from the WW2 you could choose from. Take, for example, the case of Russia there are:
"The Sacred War",
"Farewell of Slavianka",
"March of the Soviet Tankmen",
"March of Stalin's Artillery",
"Katyusha",
"March of the defenders of Moscow",
...

I think using some of this would make the war more patriotic and more emotional and the RP more fun.

(In the case of Germany of course you have to keep one's mind on not using anticonstitutional songs.)

Oh yes I sing the soviet songs in the shower sometimes.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 18.05.2018 06:42

Alexei is a crypto-soviet Big Grin

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 18.05.2018 10:38

Mauer

Alexei.... Are you THAT paranoid, that you attack Persani (again!) because i've got 19.000 mans on weapons?! Or can't you hear the trueth, Kaspian is telling?! Why do attack AGAIN AND AGAIN a DEFENSELESS country.

Sometimes i think it is NOT Putin who drink to much Vodka, in the group of you both... Otherwise i think you are insane....
That is BULLSHIT what are you doing right now... Come to sane, Dude! Use your brain. I know it has to be somewhere, your brain....

Remember what YOU were yelling and crying about, when the FsSH was attacking Russia (and Russia was NOT Defenseless!). I help you to remember....

Alexei B. Miller Wrote:
you ALL that all I want to do is keep my damned country and after 7 years of playing this fucking game I FINALLY GET RUSSIA AND YOU TRY AND TAKE IT AWAY. NOT TODAY!!!! NOT TODDDDAAAAAY!!!

And

Alexei B. Miller Wrote:
No Hannover will burn since Torgai insist on kicking me while I'm down

I AM DOWN! I am defenseless since i got into this world! And you, Alexei, when you are under attack you are a crybaby! And now, everything is cool and in perfect peace.... You are going to attack the little ones, the weaks, the defenseless....
WHY are you doing this? Is that satisfying your lust of power?! You are acting like my six years old son. When we are playing games, and he is losing, he is yelling and crying and all things doing a little CHILD is doing... LIKE YOU! ... And when he is going to win the game, he wents into a sadisticaly way, and feels like he is the biggest and greatest.
Alexei, do you really want to act like a child?!!?!

Come on, Alexei...
Thats very mad what you are doing right now! Become clear in your mind and let's play all people this game. It is not YOUR Game, it is all our game!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 18.05.2018 15:17

Lmao..... I told you I would send troops for RP value if your country maintained it "resistance" to the Empire. Didn't I withdraw my troops the last time before update???? There is proof... But here you go whining and believing I'd go back on my word.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 18.05.2018 15:25

Dude, the last thing you wrote to me was that i dont will have a country...
And attacking me for RP style without telling me?! No wondering Why everytime you are missunderstood ...

Dont do that if you have not the... whatever to really conquer Persani... man... thats dumb...

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 18.05.2018 16:14

Omg! Nobody wants your country! Seriously! There are plenty of other countries I could have seriously gone after! Sorry for the alarm.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 18.05.2018 16:30

Alexei B.Miller Wrote:
Omg! Nobody wants your country! Seriously! There are plenty of other countries I could have seriously gone after! Sorry for the alarm.

Nice to know...
Couldwe take the arrangement to stop such Things? Would ne mich better for my nervs... Motz

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 18.05.2018 17:35

Aslan1990 Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

Nice to know...
Couldwe take the arrangement to stop such Things? Would ne mich better for my nervs... Motz

Yes sir, making arrangements now for a peaceful end of world. Signing new treaties and what not now.

We can sign a treaty of you like

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 18.05.2018 17:42

Alexei B.Miller Wrote:

Aslan1990 Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

Nice to know...

Yes sir, making arrangements now for a peaceful end of world. Signing new treaties and what not now.

We can sign a treaty of you like

I will wrote you a Letter because of that. I be sure that WE booth can act like grown ups.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 19.05.2018 17:17

Lee Lee speaks as if she's plotting for war

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Charlie666 - 19.05.2018 17:24

Lee Lee has a penis

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Esser14 - 19.05.2018 18:36

Alexei B.Miller Wrote:

If you want to play as the "Galactic Empire" shouldn't you be glad that someone is willing to play the "Rebel Alliance"? Otherwise there would only be 100 Quarters of boredom left.

By the way, I was just a little bit above your 3.5 million mark, but my answers to some tasks kicked me all the way up to 5 million. I didn't expected such a strong impact myself.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Lee Lee - 19.05.2018 19:52

Alexei B.Miller Wrote:

I though so far your act was part of your role play... Seems I was wrong. You seem to actually see foes everywhere, even if there are none. Look at the actual situation and think again if it was anything close to sane for me to be plotting for war... Rattling a sabre in defiance and actually striking are worlds apart Big Grin

... also, as far as I can see fairly from the outside [as I have not been really involved in this world], any enemy in this world was an enemy of your design.

Charlie666 Wrote:
Lee Lee has a penis

This means nothing these days^^ #Feminism Smile

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 20.05.2018 00:19

I'm out of town and can't all of this, but i generally am seeing we all wanna have fun. Can WE AGREE TO NOT MAKE THIS ANOTHER HOT WAR?!?!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 20.05.2018 07:12

Well, so far they came from your alliance and you yourself.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Lee Lee - 20.05.2018 09:34

HUNDmiau Wrote:

Maybe he "misposted" and meant this to be an alliance intern message^^

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 20.05.2018 15:00

No no no, Hund your side attacked ours first... but that's not the point. Are we hot war or Rp war.. we have less than 100 quarters left.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 20.05.2018 15:14

Alexei B.Miller Wrote:
No no no, Hund your side attacked ours first... but that's not the point. Are we hot war or Rp war.. we have less than 100 quarters left.

Guys come on. Lets Play a good game and make just an RP war.

And in my point of view there was never an end of the last war. Therefore all people of us are.... ähm... i missing the right word.
Darum sind wir alle noch emotional sehr aufgewühlt, ich auch...

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 20.05.2018 17:51

Aslan1990 Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

And in my point of view there was never an end of the last war. Therefore all people of us are.... ähm... i missing the right word.

Was that a Freudian slip? I think so

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 20.05.2018 21:39

Alexei B.Miller Wrote:

Aslan1990 Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

Was that a Freudian slip? I think so

Ich lass es jetzt dann wirklich bleiben, diese komische englisch schreiberei....

Meine intention:
Ich denke wir sollten ALLE nach diesem Krieg jetzt runter kommen und Ruhe bewahren.
100 Tage können wir ja noch sinnvoll nutzen um n schönes Ende für Hannover zu finden

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Lee Lee - 21.05.2018 07:57

Alexei B.Miller Wrote:

That's part of the actual world game play and I won't discuss (more than I already did, which was actually already too much) in Off-RP how you should interpret RP actions...

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 21.05.2018 18:47

Wars, strikes, attacks ...

HUNDmiau Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:
No no no, Hund your side attacked ours first...

... and both is halfway true. Don't forget that this all started with a missunderstanding, and a slight taste of "everyone wanted it this way". It played out as it did and was quite entertaining, but I am really glad the none of you (including myself) are actual heads of states.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 21.05.2018 21:00

MrProper Wrote:
Wars, strikes, attacks ...

HUNDmiau Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:
No no no, Hund your side attacked ours first...

... and both is halfway true. Don't forget that this all started with a missunderstanding, and a slight taste of "everyone wanted it this way". It played out as it did and was quite entertaining, but I am really glad the none of you (including myself) are actual heads of states.

Why not? I would basically act in the same manner as Putin, does no one really agree with Russia's policies? I think they are fully in accordance with the geopolitical realities of the world today. I think we Russians were bred having some insecurities due to the wars imposed on us... perhaps that's why I also seem to be "paranoid" here. WE NEED ALL OF EUROPE AS A BUFFER ZONE LOLOLOLOL

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 01.06.2018 13:09

Forgive my slowness lately work is demanding, I've also been traveling frequently, and yesterday I woke up with a stomach virus. Literally vomited all over myself in my car whole driving to work. Went to the doctor and have just been resting.... truly embarrassing.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 01.06.2018 20:08

Alexei B.Miller Wrote:
Forgive my slowness lately work is demanding, I've also been traveling frequently, and yesterday I woke up with a stomach virus. Literally vomited all over myself in my car whole driving to work. Went to the doctor and have just been resting.... truly embarrassing.

Google Translate says:
Get well soon

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 01.06.2018 21:29

Aslan1990 Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

Google Translate says:
Get well soon

Danke schon!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Esser14 - 17.06.2018 18:45

Hey Miller,
I just would like to tell you that I got your offer and we will answer to it. This may take a while because my PC tried to perform an update, crashed and now he does not react anymore. To cap it all I got much else to do, therefore, the repair may take a while. Concluding a treaty with the mobile phone is renownedly unpleasant. I hope you are not in a great hurry with this affair.
How about we make our own football World Cup? But instead of randomizing the results of our imaginary football games we could randomize the teams and simply take the result of the real World Cup for our very own Hannover World Cup. I think it would be funny to cheer for a random nation, just because its succes is equivalent to Gallehus succes. In addition I think Russia should still be our host nation.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 17.06.2018 19:31

Esser14 Wrote:
Hey Miller,
I just would like to tell you that I got your offer and we will answer to it. This may take a while because my PC tried to perform an update, crashed and now he does not react anymore. To cap it all I got much else to do, therefore, the repair may take a while. Concluding a treaty with the mobile phone is renownedly unpleasant. I hope you are not in a great hurry with this affair.
How about we make our own football World Cup? But instead of randomizing the results of our imaginary football games we could randomize the teams and simply take the result of the real World Cup for our very own Hannover World Cup. I think it would be funny to cheer for a random nation, just because its succes is equivalent to Gallehus succes. In addition I think Russia should still be our host nation.

This is an excellent idea.

You're response has such imperfect timing, yet it's so perfect btw...

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 17.06.2018 20:20

Esser14 Wrote:
Hey Miller,

Nice idea.... Persani is Switzerland Groove

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Charlie666 - 17.06.2018 21:34

Talamh is Italy

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 19.06.2018 07:57

Ich bin bin vom 27.06. bis 04.07. abwesend, und werde es in der Zeit nicht schaffen PNs oder das Forum zu lesen.

I will be absent from 27th of June until 4th of July. I will not manage to read my private messages, nor the forum.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 19.06.2018 17:59

Schönes und erfolgreiches was auch immer bigsmile
Nice and succesfull whateverbigsmile

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 19.06.2018 20:01

Hey all...

i try to talk in englisch, so Alexei can understand what i am going to say...

Persani is going to die. 29% extremists.... Not stabil anymore... I am a big looser at all Noplan i crashed my lovley Persani...

But i want to stay at Hannover. So PLEASE, is it possible that anyone can conquer me? I would use it at the Roleplay.
I will do Roleplay here for the last 60 days of Hannover...

When it would help, i dont want to have victory points at the end....
I just want to be part of you all! I wrote this at the Telegram ARS group, too....
The Discussion at th Telegram group was faster than the Forum...

Zula will conquer Persani THIS Evening. I read no negativ oppinions about that at the group.
So my heart is breaking by tipping the latest Roleplay.... for all others, i hope the end of Persani is going to entertain you

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 19.06.2018 21:18

Ok glad I read this first, I was so confused..... well best of luck I hope you get to stay we enjoy your role-play.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 19.06.2018 21:35

Alexei B.Miller Wrote:
Ok glad I read this first, I was so confused..... well best of luck I hope you get to stay we enjoy your role-play.

Thank you Alexei! That mean much for me that you wish the best of luck.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 26.06.2018 23:31

Wenn sich zwei Bayern über Persani unterhalten Lachweg

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Amun_Ras'Chet - 27.06.2018 00:25

Das Ende scheint wohl unvermeidbar^^[attachment=4594]

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 27.06.2018 21:03

Das Wettbüro ist eröffnet:

WANN geht Persani Ex? Cool

Mein Tipp: Persani sieht dieses Wochenende nicht mehr. Es geht von Donnerstag auf Freitag Ex! Pfeif

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - HUNDmiau - 28.06.2018 02:02

Ich tippe, es wird dieses Wochenende noch sehen. Aber den Montag nich mehr.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Esser14 - 04.07.2018 20:05

Miller, you are a bad World Coup host. Instead of writing something about the Football World Cup, which is taking place in your country right now, all you do is to compare basically the whole world to only three countries, which are part of the NE.
Naturally the Commonwealth has a bigger economy and army than the NE (you have 24 of 42 states), but if you consider the relative strength the Commonwealth is doing quite bad, while the NE is doing absolutely amazingly.
So amazing even that we seem to make you and the Commonwealth nervous.

But let me tell you, so you can save your energy and nerves, that I am preparing for the world Riga and really do not care about Hannover.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 04.07.2018 20:50

Esser14 Wrote:
the Commonwealth is doing quite bad, while the NE is doing absolutely amazingly

Speak for others, but not for Ichnusa. After all: The year is 2030 A.D. All of Europe is occupied by the Ente. All? Notquite! A village inhabitated by indomitable Ichnusans is holding out, strong asever, against the invader. Life is not easy for the Ente legionaries stationed in the fortified camps of Corellia, Gallehus and the Germanic States ... Cool

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Esser14 - 04.07.2018 21:22

MrProper Wrote:
A village inhabitated by indomitable Ichnusans is holding out, strong asever, against the invader.

MrProper Wrote:
After all: The year is 2030 A.D. All of Europe is occupied by the Ente. All? Notquite! A village inhabitated by indomitable Ichnusans is holding out, strong asever, against the invader. Life is not easy for the Ente legionaries stationed in the fortified camps of Corellia, Gallehus and the Germanic States ... Cool

Corellia, Gallehus and the Germanic States are literally our native countries.
How can we be invaders when none of the NE states took part in a conquest? Lachweg

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 04.07.2018 21:32

MrProper Wrote:

Esser14 Wrote:
the Commonwealth is doing quite bad, while the NE is doing absolutely amazingly

Speak for others, but not for Ichnusa. After all: The year is 2030 A.D. All of Europe is occupied by the Ente. All? Notquite! A village inhabitated by indomitable Ichnusans is holding out, strong asever, against the invader. Life is not easy for the Ente legionaries stationed in the fortified camps of Corellia, Gallehus and the Germanic States ... Cool

PfeifPfeifPfeifPfeif

PfeifPfeifPfeifPfeifPfeif

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 05.07.2018 08:27

Esser14 Wrote:
How can we be invaders when none of the NE states took part in a conquest? Lachweg

This is called satire, Esser. Wink

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 05.07.2018 12:15

Geez calm down, I'm not into football and you can write all these post but not sign a peace agreement as promised? Lastly I haven't compared in order to show we are better (it's obvious we are) I compared to show the need to crush your states economically. Further I thought if we were the Empire you were the rebel alliance? Also Gallehus nuked the Commonwealth way back when and it wasn't punished sooooooo yea calm down please.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 05.07.2018 22:31

längst verschollene Aufzeichnungen vom großen Krieg... Damals, als am Anfang vom Ende...

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 06.07.2018 22:46

Zum Thema Persanis Untergang - Amars letzte Aufgabe:

Ich möchte das jeder hier auch ein wenig Freude hat an dem Zeugsel zum lesen. Ich schreibe das nicht nur für mich, ich beabsichtige damit meine künstlerische Ader zu befriedigen. Und ein Künstler lebt nunmal von Anerkennung und Applaus Zwinker2

Daher möchte ich gerne ein paar Wünsche einbauen. Wenn ihr etwas habt, lasst es mir auf IRGENDEINEM Weg wissen. Nur einzige Bitte: Lasst mir Gestaltungsraum und legt es nicht gar so eng oder streng Zwinker2 Dann kann ich kreativ auch etwas umsetzen bigsmile

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Lee Lee - 08.07.2018 10:11

Why all the boycotts against Germanic States? At this point I can only see this as an desperate attempt to throw me out of the world. The reason is beyond me though.

Well, you guys do you. If you think the negligible effect is worth the AP. I will get my state to the end of the world, even if some of you seem to think I shouldn't...

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 08.07.2018 17:46

Lee Lee Wrote:
Why all the boycotts against Germanic States? At this point I can only see this as an desperate attempt to throw me out of the world. The reason is beyond me though.

Well, you guys do you. If you think the negligible effect is worth the AP. I will get my state to the end of the world, even if some of you seem to think I shouldn't...

Have you not even paid attention? We said we only slapped on sanctions because we haven't signed a peace treaty.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Lee Lee - 08.07.2018 23:28

Alexei B.Miller Wrote:

Lee Lee Wrote:

Have you not even paid attention? We said we only slapped on sanctions because we haven't signed a peace treaty.

No, I actually haven't. This world bores me and I assumed we were in a live and lets live state. But you have inspired me to gamble now... either my state will horribly fail now (and my promise was an empty one^^) or Germanic States will become a beast Smile

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 09.07.2018 01:59

Lee Lee Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

Lee Lee Wrote:

No, I actually haven't. This world bores me and I assumed we were in a live and lets live state. But you have inspired me to gamble now... either my state will horribly fail now (and my promise was an empty one^^) or Germanic States will become a beast Smile

Good for you and your predictions, I have no desire to crash your state. I simply wanted a peace agreement which you promised me a month ago and never delivered.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Lee Lee - 10.07.2018 11:05

Yeah we discussed it internally... we even worded a counter proposal... but then our efforts scrambled like dust in the wind as we never really agreed on communicating that proposal. I don't really know what it is, but - for my part - I never really could get into this world...

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 10.07.2018 15:58

Lee Lee Wrote:
Yeah we discussed it internally... we even worded a counter proposal... but then our efforts scrambled like dust in the wind as we never really agreed on communicating that proposal. I don't really know what it is, but - for my part - I never really could get into this world...

Transfer me your state then

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 14.07.2018 15:47

I've killed Russia

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 14.07.2018 20:38

Alexei B.Miller Wrote:
I've killed Russia

looks pretty alive?NoplanKopfkratz

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 15.07.2018 13:30

Aslan1990 Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:
I've killed Russia

looks pretty alive?NoplanKopfkratz

Every now and again I run economic experiments on my states on behalf of everyone else. So far we are maintaining, awaiting the next few quarters will be navigating the game quite cautiously.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 15.07.2018 20:17

Alexei B.Miller Wrote:
I've killed Russia

It was not you best idea to implement liberalism in Russia, and may cause more damage than it will do good. The coming quarters could prove to be a challenge, but not necessarily.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 17.07.2018 15:51

MrProper Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:
I've killed Russia

It was not you best idea to implement liberalism in Russia, and may cause more damage than it will do good. The coming quarters could prove to be a challenge, but not necessarily.

It was an experiment for the template and the late stage of the game... I've accomplished my objectives in Hanover I have sufficient AP to stave off what could come but i think Russia will probably survive. I feel comfortable running my experiments now. Are you familiar with the Gazprom School of Economics? Right now I'm testing the games coding with polar reforms at work.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Blue Wizard - 20.07.2018 07:41

Fellow Players:

Well, it finally happened. I was assassinated in Esgaroth.

I wonder which factor was greater: the negative income tax that swelled the ranks of the unemployed (and extremists), or the massive military and nuclear weapons spending that caused serious volatility with respect to the national debt as well as economic growth.

It was a pleasure to experience Hannover with all of you. I hope to see you all in future worlds (I am currently playing with an emerging nation in Riga).

Cheers!

-Jay

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 20.07.2018 11:28

You can have highly militarized states that are still quite happy.

I would say that the killing factor was the combination of 1) a low welfare and 2) a high unemployment rate. According to the statistics, 20,795 starved to death. Since 44% of the people are unemployed, many of them fear to share the same faith. No wonder many a man wanted to see your head on a spike.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Charlie666 - 20.07.2018 22:47

Vielen Dank für die positiven Bewertungen für die WM. Aber die Idee stammte von Esser, ich habe nur bei der Organisation geholfen Smile

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 20.07.2018 23:41

I'm sad you've tumbled out of the world! It was great to play with you my friend!

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - MrProper - 21.07.2018 11:37

Charlie666 Wrote:
Vielen Dank für die positiven Bewertungen für die WM. Aber die Idee stammte von Esser, ich habe nur bei der Organisation geholfen Smile

Soll ich meine Bewertung wieder löschen?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 21.07.2018 16:05

What quarter marks the end of the world lads?

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 21.07.2018 16:50

Alexei B.Miller Wrote:

207? I Think...

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Alexei B.Miller - 21.07.2018 17:22

Aslan1990 Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

207? I Think...

I'm ready for this world to end, being the emperor is more exhausting than I thought it would be. Planetary decrees, keeping the people happy, financing a space Empire, secretly battling yedi.... sigh.

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 21.07.2018 21:06

Alexei B.Miller Wrote:

Aslan1990 Wrote:

Alexei B.Miller Wrote:

207? I Think...

I'm ready for this world to end, being the emperor is more exhausting than I thought it would be ... secretly battling yedi.... sigh.

With Lightsabers and such things?? ApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplaus

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Charlie666 - 21.07.2018 22:21

MrProper Wrote:

Charlie666 Wrote:

Soll ich meine Bewertung wieder löschen?

Das überlasse ich dir. Ich wollte nur nicht die Lorbeeren einheimsen für eine Idee, die nicht von mir stammt. Wenn die Bewertung für die Idee an sich gedacht war, dann gebührt sie Esser Smile

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Aslan1990 - 22.08.2018 22:39

Askir greift gerade DAN an...
Es war der Zufall der aus einer Handvoll DAN auswählte...

Da er ja aktiv zu sein scheint (Er schloss heute einen Handelsvertrag) so schrieb ich ihm heute folgende Mail:

Aslan1990 Wrote:
Grüße dich,

entschuldige, dass gerade der Zufall dich ausgewählt hat für den Angriff auf dich... Sorry. Es ist nichts gegen dich oder dein Land oder sonst irgendetwas.

Du bekommst nach dem erfolgreichen Angriff DAN sehr gerne wieder zurück transferiert von mir. Ich möchte nur meine Erfahrungen vertiefen...
Nimms mir nicht übel Wink

Nur dass die kleine Weltgemeindschaft da bescheid weiß...

RE: Off-RP-Thread [Off-Game / Q&A] - Blue Wizard - 31.08.2018 20:44

Former Fellow Players:

Congratulations to those of you who survived through the end of Hannover!

I hope that all of you will join World Essen, a "quick-start" world that will begin when there are 50 players rather than 100.

Cheers!

-Jay