Quote:
After the National speed limit was repealed, the state of Montana removed all non-urban speed limits in their state. A few years later, engineers working with the state decided to venture out to see just what kind of post-apocalyptic Death Race wasteland their lawless state had produced. What they found was that, you guessed it, on the roads where they removed the speed limits, fatalities didn't go up at all.

Proponents of the national law still argue that traffic fatalities nationwide did drop during the national speed limit's lifetime. Buzz-killing critics of the law point out that no, no they didn't.

Why Doesn't it Work?

Because, and this surprised the hell out of us, people aren't completely retarded. As it turns out, people tend to drive at speeds they feel comfortable driving. Yes, there are reckless madmen out there, but they're not going to obey a couple of digits on a sign anyway. It just becomes a make-work project for traffic cops.

Cracked: The 5 Most Popular Safety Laws (That Don't Work)

Für mich persönlich sehr überraschend, dass Menschen nicht in den Selbstzerstörungsmodus übergehen, wenn ihnen nicht von Zwängen vorgegeben wird, was sie wie zu tun haben. Wer weiß: Vielleicht würden die Leute in Verhältnissen, in denen sie nicht die Aussicht auf die blanke Not zur Arbeit zwingt, sondern in denen sie den Erwerb der materiellen Dinge frei und selbstbestimmt gestalten können, doch nicht den ganzen Tag in der Hängematte herumliegen, bis die gesamte Menschheit zu Tode gehungert ist.

Die anderen vier Maßnahmen auf dieser Liste, mit welchen die Regierungen ihre Unentbehrlichkeit unter Beweis stellen wollen, sind auch sehr interessant.