Poll: Soll ein UN-Ausschuss Völkermord in Mandschukuo eingerichtet werden?
Aye
Nay
[Show Results]
Note: This is a public poll, other users will be able to see what you voted for.
Post Reply  Post Thread 

UN-Resolution 002: Mandschukuo-Krise

Author Message
RSIV
Member
*

Words count: 0
Group: Basic
Status: Online
Experience: 64
Glory Points: 0
Medals: 0

Froktenien
UN-Resolution 002: Mandschukuo-Krise

Rado Simba Idir Vana, Weltherrscher und Vorsitzender der UN erklärt:

"Auf Bitte des japanischen Shoguns Isoroku Yamamoto und auf meinen Vorschlag hin, soll ein UN-Ausschuss zum Thema Völkermord in Mandschukuo entstehen. In diesem würden alle Staaten der Welt Rederecht und sofern es zu Abstimmungen kommt, Stimmrecht besitzen. Ziel ist es eine Lösung für den schwellenden Konflikt zwischen Japan und Mandschukuo zu finden. Da die Regierung von Mandschukuo dazu übergegangen ist die japanische Minderheit im Land durch Vertreibung, Internierung in Lager und durch tägliche, gewalttätige Übergriffe unter Druck zu setzen, drängt die Zeit sich mit diesem Thema auseinanderzusetzen.

Sollte der Ausschuss bewilligt werden, dann würde ich mir wünschen, dass sich vor allem Staaten des Fernen Ostens hier zu Wort melden und mit der internationalen Gemeinschaft nach einer Lösung suchen.

Alle Staaten der Welt Essen sind wahlberechtigt. Die Wahl zur Schaffung eines UN-Ausschusses Völkermord in Mandschukuo läuft bis 13.01. bis 16:00.
Wer der Einsetzung des Ausschusses zustimmt, stimmt mit Aye, alle anderen mit Nay. Die Mehrheit setzt sich durch."

Rado Simba Idir Vana, world ruler and chairman of the UN declared:

"At the request of the Japanese shogun Isoroku Yamamoto and at my suggestion, a UN committee on genocide is to be set up in Manchukuo. In this committee, all states of the world would have the right to speak and, if voting takes place, the right to vote. The aim is to find a solution to the emerging conflict between Japan and Manchukuo. Since the government of Manchukuo has moved to put pressure on the Japanese minority in the country by expulsion, detention in camps and daily violent attacks, the time has come to deal with this issue.

If the committee were to be approved, I would like to see Far Eastern states, in particular, take the floor here and seek a solution with the international community.

All the countries of the world are entitled to vote in Essen. The election to create a UN committee on genocide in Manchukuo runs until 13 January to 16:00.
Those who agree to the establishment of the committee vote with Aye, all others with Nay. The majority prevails."

12.01.2019 11:57
Find all posts by this user Quote this message in a reply
MrProper
天皇

Words count: 318,362
Group: Super Moderators
Status: Offline
Experience: 179227
Glory Points: 3332
Medals: 81

Hammerfest
Dai Nippon
Svalbard
Zyten
AlBacha
RE: UN-Resolution 002: Mandschukuo-Krise

President Xu Liu
The Peoples Republic of Shenzhou

DeutschBei allem Respekt gegenüber den japanischen Behörden kann die Republik Shenzhou dem Vorschlag nicht zustimmen.

Erstens geht es in erster Linie eindeutig darum, die insgesamt freundlichen und friedlichen Menschen in Manchukuo zu diskreditieren. Bislang hat Japan keinen festen Beweis dafür erbracht, dass diese Verbrechen auf dem Boden von Manchukuo begangen werden. Tatsächlich glauben unsere besten Experten, dass die vorgelegten Beweise gefälscht sind. Selbst die präsentierten Bevölkerungszahlen und die vermeintliche ethnische Zusammensetzung der Bevölkerung scheinen nicht mit den tatsächlichen Situation übereinzustimmen. Wir müssen jedoch anerkennen, dass Mandschukuo in der Tat in Aufruhr ist und daher keine zuverlässigen Fakten existieren. Acht Millionen Japaner in Manchukuo sind jedoch kaum glaubwürdig, berücksichtigt man den Umstand das Manchukuo insgesamt für mehr als 450 Jahre zum Reich von Qina gehörte.

Zweitens sollten die proklamierten Fragen der Piraterie im japanischen Meer nicht Gegenstand eines eigenen Ausschusses sein, da es bereits eine Konferenz zu diesem Thema gibt. In unseren Augen rechtfertigt ein globales Problem nicht hundert einzelne Ausschüsse. Und immerhin ist Shenzhou die größte Volkswirtschaft in Essen, und leidet noch schlimmer unter der Piraterie als Japan - ein Likedeeler-Staat, wie ich betonen möchte.

Drittens ist es unsere Überzeugung, dass die Verantwortung für Manchukuo in der Tat in den Händen von Denocizia liegt - früher auch bekannt als Süd-Manchukuo bezeichnet. Daher sollte jedes Gremium, das sich mit der Situation in Manchukuo befasst, nur darauf abzielen, die rechtmäßige Herrschaft von Präsident Hojo Ajiro innerhalb der historischen Grenzen dieser Nation wiederherzustellen, was im japanischen Vorschlag eindeutig nicht der Fall ist.

Wir empfehlen anderen Nationen von daher den eingebrachten Vorschlag ebenfalls abzulehnen. Danke für ihre Aufmerksamkeit.

EnglishWith all due respect to Japanese authorities, the Republic of Shenzhou can not agree with the proposal.

First and foremost, the intention is clearly to discredit the overall friendly and peaceful people of Manchukuo. Until now, Japan has not provided any solid proof that said crimes are committed on the soil of Manchukuo. In fact, our best experts believe the presented evidence to be fake. Even the presented demographic numbers and ethnic mix of the population do not seem to add up with the actual facts. However, we have to acknowledge that Manchukuo is indeed in turmoil and that, therefore, no reliable numbers exist. However, 8 million japanese in Manchukuo seem hardly believable, given that Manchukuo was part of the empire of Qina for more than 450 years in total.

Secondly, the proclaimed piracy issues in the japanese sea should not be subject of an individual board, since there is already a conference dealing with that issue. In our eyes, therefore does not justify yet another panel. Shenzhou is the biggest economy in Essen, and suffers even worse from piracy than Japan - a Likedeeler state, I have to stress - does.

Third and most importantly, it is our believe that Manchukuo is in fact a subject of Denocizia - formerly know as South Manchukuo. Therefore, any panel dealing with the Manchukuo situation should only aim at restoring President Hojo Ajiro's rightful rule within the historical boundaries of this nation, which is clearly not the case in the japanese proposal.

Therefore, we recommend other nations to reject the proposal as well. Thank you.

富国強兵

Welt Essen
Xu Liu - President of the peoples republic of Shenzhou | Präsident der Volksrepublik Shenzhou
Kim Jong Boom - President of the peoples republic of Indochina | Präsident der Volksrepublik Indochina

This post was last modified: 12.01.2019 15:22 by MrProper.

12.01.2019 13:29
Alexei B.Miller
Co President of the Ros'Gaz Union State
*

Words count: 393,750
Experience: 5712
Glory Points: 525
Medals: 21

Aqmola
Qazaqstan

(Nursultan Nazarbayev - President of Qazaqstan)

Qazaqstan rejects Japan's historical revisionism

UN HQ

The Republic of Qazaqstan rejects the ideals suggested by Japan that our ally is implementing state policy for the oppression of an ethnic minority within their territory. The Qazaqstan Diplomat Corps within Denociza has never recorded a single instance of state sponsored discrimination against the Japanese in Denociza or any other ethnic group or nationality. Qazaqstan a nation of islands has built up the world's largest economy on the back of international commerce and has suffered the scourge of piracy more than many nations; as such Qazaq commercial shipments experience the lowest rate of pirate attacks in the Sea of Japan and we reject the further diminishing of state sovereignty on the basis of piracy.

"Hitler wanted to destroy Russia, everyone needs to remember how that ended"

Vladimir Putin

12.01.2019 15:49
RSIV
Member
*

Froktenien

Rado Simba Idir Vana spricht zu Präsident Xu Liu:

"Ihren zweiten vorgebrachten Punkt Herr Präsident Xu Liu muss ich leider entschieden zurückweisen. Es geht hier in erster Linie NICHT um die Piraterie in Ostasien und nicht um die Mandschukuo-Überfälle auf japanische Schiffe, sondern ausschließlich um die Situation in Mandschukuo selbst, wo die japanische Minderheit bedroht ist.

Ihre anderen beiden Punkte verstehe ich allerdings. Ich hätte deshalb einen Vorschlag. Sofern die Abstimmung mit "Nay" oder "Unentschieden" endet, sollten wir die gesamte Thematik im Haus der Vereinten Nationen besprechen. Sollte Japan bis dahin klare Beweise für die bedrohliche Lage der japanischen Minderheit in Mandschukuo vorlegen können, was nicht schwer sein sollte, da wir in Froktenien selbst bereits Beweise dafür haben, werden wir die Diskussion erneut aufrollen und versuchen eine Lösung für das Problem zu finden. Ich hoffe dann natürlich sehr auf die Beteiligung Denocizias bei der Diskussion."

Rado Simba Idir Vana addressed President Xu Liu:

"Your second point, President Xu Liu, I am afraid I must firmly reject. This is not primarily about piracy in East Asia and not about the Manchukuo raids on Japanese ships, but exclusively about the situation in Manchukuo itself, where the Japanese minority is threatened.

However, I understand your other two points. I would therefore have a proposal. If the vote ends with 'Nay' or 'draw', we should discuss the whole issue in the United Nations House. If, by then, Japan can provide clear evidence of the threatening situation of the Japanese minority in Manchukuo, which should not be difficult because we already have evidence of it in Froktenia itself, we will reopen the discussion and try to find a solution to the problem. I hope very much, of course, that Denocizia will be involved in the discussion."

12.01.2019 16:41
adder
Westwelt-Patriotin
**

Words count: 315,803
Group: Premium
Experience: 690
Glory Points: 100
Medals: 1

Japan

Shogun Isoroku Yamamoto:
"Die Bedeutung dieses Themas ist so hoch, dass ich höchstselbst zu dieser Diskussion gereist bin. In meiner Begleitung befindet sich auch die sehr mutige Umagi Yabukui, die - obwohl erst 14 Jahre alt - bereits Dinge erleben musste, die unaussprechlich sind. Umagi-san ist bereit, vor diesem Ausschuss auszusagen, sollte dies notwendig werden. Ich möchte dieses aber definitiv aus Rücksichtnahme auf die junge Umagi-san vermeiden.
Ich habe bei mir Bildmaterial, welches die 1. Tokubetsu Rikusentai Kompanie in Mandschukuo aufgenommen hat. Es zeigt das Lager Tarawa, welches nahe der Küste liegt. In diesem Lager sind ca. einhunderttausend Japaner zusammengepfercht - alle Überlebenden aus den Dörfern und Städten um Tarawa herum, die - wie die nächsten Bilder zeigen - nahezu menschenleer sind. Die Rikusentai-Soldaten haben während ihres zweitägigen Aufenthaltes auch ein Massengrab in der Nähe von Tarawa ausfindig gemacht. Hier sind mehr als eintausend japanische Männer und Jungen begraben, deren Familien in Tarawa einsitzen. Tai-I Yohei Kurita hat ohne Rücksicht auf ihr eigenes Seelenheil und ihre spirituelle Reinheit mehrere Schädel aus dem Grab mitgenommen. Hier habe ich die Untersuchungsberichte des Marinelabors in Nagasaki: alle 6 Schädel stammen von Japanischen Männern zwischen 9 und 39 Jahren. Sie weisen alle Verletzungen durch stumpfe Schläge und Kugeln mit dem typischen Kaliber der Mandschukuo-Armee auf.

Zu den Bevölkerungszahlen: Mandschukuo war von 1900 bis 1945 ein enger Verbündeter Japans. In dieser Zeit wurden 6 Millionen Japaner in den Küstengebieten Mandschukuos angesiedelt - teilweise auf Wunsch des Kaisers von Mandschukuo. Japan hat - auch in den dunklen Jahren des Kommunismus in diesem Teil der ehemaligen Gebiete Chinas und Japans, Mengukuo und Mandschukuo - immer Botschaften und diplomatische Vertretungen in allen größeren Städten Mandschukuos unterhalten. Wir haben auch Verzeichnisse aller japanisch-stämmigen Bürger in Mandschukuo. Diese lege ich hier ebenfalls vor. Wie Sie sehen können, sind die letzten Verzeichnisse von 1997, also kurz vor dem Beginn der Krise. Damals gab es in Mandschukuo mehr als 8.500.000 Bürger, die japanische Vorfahren hatten."

Shogun Isoroku Yamamoto:
"The importance of this topic is so high that I myself have traveled to this discussion and I am accompanied by the very courageous Umagi Yabukui, who, although only 14 years old, has already experienced things that are inexpressible." Umagi-san I am ready to testify before this committee should this become necessary, but I definitely do not want to do so out of consideration for the young Umagi-san.
I have footage taken by the 1st Tokubetsu Rikusentai company in Manchukuo. It shows the camp Tarawa, which is located near the coast. In this camp are about one hundred thousand Japanese crowded together - all survivors from the villages and towns around Tarawa around, which - as the next pictures show - are almost deserted. The Rikusentai soldiers also located a mass grave near Tarawa during their two-day stay. Here are buried more than a thousand Japanese men and boys whose families are located in Tarawa. Tai-I Yohei Kurita has taken several skulls out of the grave, regardless of her own salvation and spiritual purity. Here are the investigative reports from the Naval Laboratory in Nagasaki: all 6 skulls are from Japanese men between 9 and 39 years of age. They all show injuries from blunt blows and bullets with the typical Manchukuo army caliber.

To the population: Manchukuo was from 1900 to 1945 a close ally of Japan. During this time, 6 million Japanese were settled in the coastal areas of Manchukuo - partly at the request of the Emperor of Manchukuo. Even in the dark years of Communism in this part of the former China and Japan, Mengukuo and Manchukuo, Japan has always maintained embassies and diplomatic missions in all major cities of Manchukuo. We also have directories of all Japanese-born citizens in Manchukuo. I present this too. As you can see, the last directories are from 1997, just before the beginning of the crisis. At that time, there were more than 8,500,000 citizens in Manchukuo who had Japanese ancestors. "

Falls bei einem Quote kein Name steht, geht davon aus, dass der letzte Name immer noch gilt und es derselbe Post war!
Ich halte mich an meine Zitatregeln: beim ersten Zitat aus einem Post wird ein [" Quote= ]" gesetzt. Danach bis ein neuer Poster oder ein neuer Post kommt, nur ein "[ Quote "]. Falls ich zwischen Postern hin-und-herspringe, nenne ich den Poster auch häufiger.

Si vis pacem para bellum

"Alles, was der Mensch ist und was ihn über das Tier hinaushebt, dankt er der Vernunft. Warum sollte er gerade in der Politik auf den Gebrauch der Vernunft verzichten und sich dunkeln und unklaren Gefühlen und Impulsen anvertrauen?" (Ludwig von Mises)
12.01.2019 17:36
PredWilson
Negotiable
*

Words count: 9,903
Experience: 255
Glory Points: 225
Medals: 4

Denocizia

The Denocizian statement on the emerging allegations of genocide in northern Manchuria:

- The territory is neighbouring to Denocizia and the lack of political stability in the territory is a dire national security concern to Denocizia and its' people. The heavily militarised border is enforced at great cost to the taxpaying people of Denocizia and yet still an estimated 30'000 northern Manchurians sneak into Denocizia illegally. We have no documentation of these people and there is evidence many of them contribute to criminal activity in Denocizia. The combined cost of the military border and cost to domestic police is number somewhere between 5-20 billion Dine (the domestic currency).

- Previously the territories of northern Manchuria and Denocizia had existed under one nation, within a totalitarian regime which had been eventually defeated by popular revolution. Unfortunately the revolution involved mass upheaval and sectarian violence that split our nation into two. Many families in Denocizia have relatives within the ungoverned territory and have been separated for decades.

- Piracy affects all of the trading nations within the Far East and that is exasperated by the lack of strong government in north Manchuria/Manchukuo. However this effect is ten fold for Denocizia. Criminal organisations exploit the instability to import drugs and enact human trafficking within Denocizia to an extent that other nations just do not experience.

Because of the reasons above we propose that any crimes against humanity happening in North Manchuria/Manchukuo are not a cause of instability and human suffering, they are symptomatic of a much greater problem lying at the heart; which is stable government. Denocizia is quickly becoming a model for states that are emerging from a crisis situation like that of our northern neighbour and we would like to immediately begin sending humanitarian aid and gradually begin allowing Denocizian military to combat insurgent extremist groups within the territory and allow our special forces to begin a campaign against crime rings within the northern territory.

The people to the north are just as Denocizian as those to the south and the solution should have our people at the forefront of any solution.

'cause all's fair in love and war.
- unknown
12.01.2019 19:10
RSIV
Member
*

Froktenien

Rado Simba Idir Vana, Weltherrscher und Vorsitzender der UN hält fest:

"Ich sehe und höre die unterschiedlichen Meinungen hier im Zuge der Diskussion über diese abgelehnte Resolution sehr gut. Ich denke, dass wir uns in der UN beraten sollten und eine gemeinsame Lösung versuchen zu finden. Jedenfalls ist klar, dass wir für diese Mandschukuo-Krise eine Lösung brauchen. So wie ich das sehe ist die derzeitige Situation für Japan und Denocizia nicht tragbar. Ich möchte daher die Diskussion im Sitzungssaal der UN vertiefen.

Sollte die Mandschukuo-Regierung aber tatsächlich die japanische Minderheit im Land bedrohen und bekämpfen, halte ich eine Stabilisierung dieser Regierung für keine Lösung, da sie dann nur noch organisierter gegen Minderheiten im Land vorgehen kann!"

Rado Simba Idir Vana, world ruler and chairman of the UN detains:

"I see and hear the different opinions here very well in the course of the discussion about this rejected resolution. I think that we should consult in the UN and try to find a common solution. In any case, it is clear that we need a solution to this Manchukuo crisis. The way I see it, the current situation is unacceptable to Japan and Denocizia. I would therefore like to deepen the discussion in the UN Chamber.

Should the Manchukuo government actually threaten and combat the Japanese minority in the country, however, I do not consider a stabilisation of this government to be a solution, as it can then only take more organised action against minorities in the country!"

This post was last modified: 13.01.2019 16:19 by RSIV.

13.01.2019 16:18
Post Reply  Post Thread 

Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies: Views: Last Post
  UN-Resolution 001: Wirtschaftliche Zusammenarbeit RSIV 1 96 12.01.2019 16:46
Last Post: RSIV

View a Printable Version
Send this Thread to a Friend
Subscribe to this Thread | Add Thread to Favorites
Rate This Thread:

Forum Jump: